Hi,
Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest. Tuurlijk ontstaan problemen altijd in het weekend, en natuurlijk altijd op een zondag. Ik hoop dat iemand mij hier misschien kan helpen. Op technisch gebied heb ik nog bergen te leren. Ondanks dat het makkelijker is gewoon de espressomachine af te leveren bij van pommeren hoop ik via deze weg nog iets te leren.
Allereerst wat fotos via de volgende link:
https://files.fm/u/s2shve3mx3
Ik was in de tuin en hoorde van binnen ineens heel hard stoom sissen. Ik dacht dat een van de kinderen aan de stoomkraan had gezeten tot ik zag dat het aan de bovenkant van mijn espressomachine was. De keteldruk bleek ineens op ca. 2,5 bar te staan. Direct uitgezet, kap er afgehaald, drukvrij gemaakt, opnieuw opgevuld en aangezet om te kijken wat er gebeurt. De machine loopt naar de ingestelde 122 maar kruipt daarna langzaam door. Het enigste opvallende wat ik kan zien is de donkere vlek op het elektronische onderdeel aan de achterzijde van de ketel (beschreven bij profitec als 2 onderdelen (electronic 220-240v en daaronder een regel electronic 115v). Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast bedankt.
Profiteer pro 800 (v2) keteldruk loopt op
1more espresso, less depresso
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot