Na een aantal jaren af en toe meelezen met leuke en interessante topics was het nu toch echt tijd om me eens aan te melden. Het voorstellen mag dan natuurlijk niet ontbreken

Ik ben Gert-Jan, 29 jaar en woon in Nieuwerkerk aan den IJssel. Iets meer dan 10 jaar geleden gestart met koffie. Dit was tijdens een stage bij een groothandel die food en non-food leverde en waarbij de koffietak steeds belangrijker werd. Op de een of andere manier werd ik zo gegrepen door de combinatie van koffie en techniek dat ik een jaar later nog een stage heb gedaan en vervolgens m'n opleiding afgerond zodat ik bij dit bedrijf aan de slag kon als servicemonteur. Geen technische opleiding dus alsnog gedeeltelijk de schoolbanken in voor diverse cursussen en opleidingen. Was een leuke tijd waarbij ik veel onderweg was en klanten bezocht voor afstellingen, plaatsingen, onderhoud, storingen en aftersales. Terugkijkend erg blij dat ik de kans heb gekregen.
Toen ik in 2018 m'n eerste espressomachine kocht kreeg ik smaak echt te pakken. In dat jaar ben ik ook samen met een vriend gaan bouwen aan Koffiekompaan. Na de eerste jaren voornamelijk tussendoor en in de avonden eraan gewerkt te hebben zijn we inmiddels alweer een tijdje fulltime aan de gang. Ik wil wel graag even benadrukken dat ik hier op persoonlijke titel actief ben en niet als doel heb om Koffiekompaan te promoten. Aangezien het nogal een belangrijk onderdeel is van mijn leven en er direct verband is met de hobby zal er uit enthousiasme ongetwijfeld een keer iets ter sprake komen maar laat vooral weten als het dan buitensporig of niet gewenst is!
Thuis heb ik een Profitec Jump met de Mignon XL als espressomolen, voor filter heb ik de 1e generatie Fellow Ode. De molens gaan nog een keer vervangen worden maar met een kleintje thuis merk ik dat de machine toch vaak uitblijft in de avond. Gelukkig heb ik de luxe om overdag met veel verschillende machines en molens te kunnen spelen haha.
Ik kijk uit naar nog veel leuke en leerzame topics en een mooie tijd op dit forum!