La Pavoni Europiccolla uit 1974

1
Ik ben deze mooie machine aan het reviseren. Ik heb er wel eerder eentje gedaan maar nog nooit zo'n oude. Leuk hoor! Alleen de broeikop kan er niet af en dat maakte de interne rubbers vervangen een uitdaging maar is gelukt. Alleen de standaard ring in de broeikop is net te dun. Hij werkt wel maar de piston draait verder door dan hoort. En de versie voor de nieuwere modellen is te groot. Ik weet de oplossing wel: een spacer / PTFE backup ring van 47x57x2. Coffee sensor verkoopt ze maar dan kost een ring van €2 voor de verzendkosten ineens €19. Is er hier toevallig iemand die weet waar ik die verder nog kan krijgen, of een andere creatieve oplossing?
Bijlagen

Re: La Pavoni Europiccolla uit 1974

4

HanR schreef: 3. Wat is er gerenoveerd behalve het servicen van de groep? Veiligheidsventiel, verwarmingselement, manometer? Dat zijn de spannende verhalen.
Ja, met name dat veiligheidsventiel is een pain in the *ss vind ik! Om die aan de binnenzijde los te kunnen draaien heb je weer zo'n speciale tool nodig. Hebben ze trouwens bij coffee sensor ook.
Ik heb jaren terug een tweede LP gekocht van MP van dezelfde versie als degene die ik al had. Die staat braaf in de kelder tot er weer een onderdeeltje van af gaat :-)
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

5

bobbee schreef:Je kunt ook Tudor van Coffee sensor mailen en vragen om te versturen via brievenbuspost op jouw verantwoordelijkheid
Of: kijken wat ze nog meer hebben bij Coffee Sensor.. Ik vind altijd wel iets dat de moeite waard is, of dat later nog eens van pas komt. Dan zijn de verzendkosten ineens prima.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

6
Je kunt met een freesje (dremel), de zitting van het veiligheidsventiel netjes maken. Vervolgens nieuw veertje en teflon paddestoeltje.
De Pavoni's met 2 standen element gebruik ik als fluitketel. Als het water kookt, op de 200W warmhoudstand. Even af laten koelen en dan koffie zetten.
Bij de versie met pressostaat gebruik ik het veiligheidsventiel daadwerkelijk als beveiliging.
Met veel gepruts zorg ik dat deze opent rond 1,5bar.

Peter van Kafko heeft een zelfgemaakte ringsleutel onder een hoek.
Ik gebruik een sleutel met kardan-as.
Bij iedere auto gereedschappen zaak of ijzerwinkel te koop.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.