Drie dagen met Irène in Palermo, en had vernomen dat bovenvermelde koffiebar misschien wel het meest interessant leek.
Echt, klein, rechtstaande aan de kleine bar, vol, ik niet de enige buitenlander maar toch een kort maar mooi gesprek gehad met een jonge advocaat die weg moest gaan pleiten in het tribunale, administratief recht. O ja, de koffie! Enorme 3-hevel Leva, ziet er oud uit, de eigenaar zwoegend om al die bestellingen bij te houden, de lever te betoveren en dat alles betaald krijgen....niks voor mij (behalve toch die lever, hoor). Ik ben zoetbek...melk...sucralose! Prego, un doppio macchiato!
Densiteit, vast genoeg niet te veel schuim, vol, bruin, ouderwets maar da's ok voor mij. Zoek daar geen (tot zover ik niks weet) "origine" in, nee, 't is koffie, espresso Italiano. Lekker hoor, niet wereldschokkend, maar mij goed!
Paul
En ik ben hierboven eigenlijk veel te moeilijk aan't doen: het is gewoon de cultuur van dat alles. Perfecte espresso.
Re: Caffé del Corso, 99 Via Vittorio Emanuele, 90133 Palermo
2Goed weer van je te vernemen! Je doet je best maar dit soort ervaringen laten zich maar moeilijk in woorden vangen. Het was top, begrijp ik!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper
Re: Caffé del Corso, 99 Via Vittorio Emanuele, 90133 Palermo
3[quote=omeCoffee post_id=183903 time=1761285422 user_id=27251]
Goed weer van je te vernemen! Je doet je best maar dit soort ervaringen laten zich maar moeilijk in woorden vangen. Het was top, begrijp ik!
[/quote]
Hoi Ome, ja het was goed er eens even uit te zijn. Wij zijn natuurlijk beiden ook gewoon toeristen, toch vervormt het toerisme veel, soms is het een noodzakelijk kwaad. Zo is er de mooie koffiebar Morettini, chique, en laat nu net dat chique...tja...ik moet er niet van hebben, het zit vol toeristen, de koffie is ok maar niks bijzonder, en duur, terwijl die kleine Bar del Corso, één oudere man, dermate busy met .... espresso maken en het bedienen van de klanten dat hij de gebruikte kopjes gewoon op een hoop in de "pompbak" deponeert, de vaat da's voor later. Ik ga ervan uit, Ome, dat het woord "pompbak" grafisch voor zichzelf spreekt...
Wil je geloven dat de pannini van 3 Euro, met een Beck's biertje aan €1,80, mij beter hebben gesmaakt dan de rompetomp in het overigens goede restaurant, s'avonds? Nou ja, de negroni bij het aperitief was van het beste dat wij ooit proefden, bitter man, whoa, maar mèt de alcohol en ijsblokjes....
Zo zie je maar dat alles tot evenwicht neigt, hetwelke laat ik dan ook maar in het midden.
Het ga je goed, see you next time!
Goed weer van je te vernemen! Je doet je best maar dit soort ervaringen laten zich maar moeilijk in woorden vangen. Het was top, begrijp ik!
[/quote]
Hoi Ome, ja het was goed er eens even uit te zijn. Wij zijn natuurlijk beiden ook gewoon toeristen, toch vervormt het toerisme veel, soms is het een noodzakelijk kwaad. Zo is er de mooie koffiebar Morettini, chique, en laat nu net dat chique...tja...ik moet er niet van hebben, het zit vol toeristen, de koffie is ok maar niks bijzonder, en duur, terwijl die kleine Bar del Corso, één oudere man, dermate busy met .... espresso maken en het bedienen van de klanten dat hij de gebruikte kopjes gewoon op een hoop in de "pompbak" deponeert, de vaat da's voor later. Ik ga ervan uit, Ome, dat het woord "pompbak" grafisch voor zichzelf spreekt...
Wil je geloven dat de pannini van 3 Euro, met een Beck's biertje aan €1,80, mij beter hebben gesmaakt dan de rompetomp in het overigens goede restaurant, s'avonds? Nou ja, de negroni bij het aperitief was van het beste dat wij ooit proefden, bitter man, whoa, maar mèt de alcohol en ijsblokjes....
Zo zie je maar dat alles tot evenwicht neigt, hetwelke laat ik dan ook maar in het midden.
Het ga je goed, see you next time!