Jura J8 of J10 - kwaliteit ?

1
Beste Allemaal,

Onze siemens machine is er mee opgehouden, we hebben er in de laatste 14 jaar toch 3 versleten, dat is een te korte levensduur
Na het lezen van vele ontevreden houders van een Siemens is het zeker dat die er niet meer komt.

Nu zijn we zoekende naar een nieuwe volautomaat machine

Bedieningsgemak, kwaliteit, makkelijk te reinigen, levensduur en een zeer goede cappucino dat zijn toch belangrijke punten
Vooralsnog heeft zij haar keuze laten vallen op een J8 maar ik denk zelf dat een J10 een betere keuze is (iets robuuster en nog wat meer mogelijkheden)

wat vinden jullie van deze machines, alternatieven waar we naar kunnen kijken ? Nivona kom ik ook geregeld tegen, maar ik ken het merk niet

Het budget is tussen de 1500 en 2000 euro

Re: Jura J8 of J10 - kwaliteit ?

2
Ik denk dat een levensduur van rond de vijf jaar voor een volautomaat volgens verwachting is. Dat is het moment dat je zaken moet gaan vervangen. Of zijn hier mogelijk kenners die hier anders naar kijken?

Ligt er ook aan hoe je er mee om gaat uiteraard, die info heb je niet gegeven. Bijvoorbeeld hoeveel kopjes je zet in die levensduur.

Zelf heb ik als backup/visite machine ook een volautomaat tweedehands gekocht en die moet ik regelmatig helemaal uit elkaar halen.

Als je een écht lange evensduur wilt zou ik zelf niet kijken naar een volautomaat. Maar ook een halfautomaat heeft gewoon onderhoud en liefde nodig, en soms een nieuw onderdeel.
Net als met auto's: mijn auto is al járen economisch total loss, en toch laat ik 'm steeds netjes onderhouden, soms repareren en zodoende houd ik 'm op de weg.

Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta