Re: Etzmax

341
fransg schreef:Romantiek zit overal in, ook in weegarmen van malers.

Wat je vaak hoort is dat mensen aan de waterkraan antwoorden vinden voor urgente levensvragen. Dat gaat zo: je laat de kraan zachtjes stromen, niet druppelend maar net wat meer, wat men "murmelen" noemt. Dan concentreer je je op je levensvraag (zal ik mijn vrouw verlaten of mijzelf van kant maken, dergelijke praktische zaken waar iedereen weleens over denkt) en als je lang genoeg luistert naar het 'murmelen' dan ontwaar je er gemompel in en komen er enkele woorden doorheen en die moet je dan ter harte nemen.

Hetzelfde kan bij sommige malers als die zo open zijn in de maalkaken dat je het gekraak goed kan horen. Ook dat geluid kan voor een hooggevoelige luisteraar boodschappen dragen.

Misschien is dat eigenlijk niet romantisch maar gewoon 'old school' luisteren naar wijze raad komende van de natuurelementen zoals daar zijn wind, water en maler.

Niet hier op het forum. Hier zijn we snobistisch en niet romantisch. Men zou eens wat meer een spiegel moeten voorhouden in plaats van mijmerend naar een druppelende kraan willen luisteren. Dat wordt een lange innerlijke reis in die spiegel vol bergen en dalen kan ik je voorspellen!
Hier, hier op dit forum worden vraagstukken besproken die onze beleving van deze hobby koppelt aan het ego zoekend naar handelingen waardoor wij het gevoel hebben beter te zijn dan de rest, niet opzoek naar deze superioriteit die zich over het algemeen uit in een verfijnde smaak.? Wat doet men dan hier.
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

343
Zo is het en niet anders! Wij varen niet in het geijkte pad van altijd rust en overeenstemming. Het mag best een beetje onder druk staan zoals een espresso extractie dient te zijn.

Maar! Ik wacht op het ijken van jouw etz zodra je de microswitch hebt geïnstalleerd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

344
bobbee schreef:Zo is het en niet anders!
Afbeelding
Wij varen niet in het geijkte pad van altijd rust en overeenstemming. Het mag best een beetje onder druk staan zoals een espresso extractie dient te zijn.

Maar! Ik wacht op het ijken van jouw etz zodra je de microswitch hebt geïnstalleerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zeker en vast

Afbeelding

345
Frup schreef:
omeCoffee schreef: do 06 nov 2025, 10:10 Zo, dat was leuk. Het is weer rustig in mijn hoofd.
Gelukkig maar. Daarom maak ik me ook niet druk om één tiende gram méér of minder.
Consistentie vind ik veel belangrijker. En consistent is Etzi.
Smakelijk! Ben zojuist weer aan de Costa Rica begonnen.

Groeten aan de beer en olifant.
Oh ja, de Costa Rica. Ik verwacht dat die binnenkort overgaat naar de IMF!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper