Filterkoffieset kiezen

1
Ik heb voor de tweede keer mijn Hario drip decanter gebroken en moet dus een nieuwe filterkoffie set aanschaffen. Nu bevallen mij zowel het V60 systeem als de decanter goed, maar ik overweeg nu of andere opties niet handiger zou kunnen zijn. Ik twijfel tussen de drip decanter (niet duur en een leuk ogende schenkkan), een losse filter en kan (duurder, maar dan kun je het filter ook op een enkele kop zetten of een andere kan), of een switch en losse kan (nog duurder, maar veelzijdiger). Wat zouden jullie doen?
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

Re: Filterkoffieset kiezen

2
Dat is zonde, balen! Ik heb de decanter gehad. Is natuurlijk gewoon een V60 op een glazen kan. Niks bijzonder verder. De switch voegt wel wat toe, ik vind hem geweldig en gebruik hem naast de Aeropress. Aeropress meer want dat is mijn go-to elke dag.

Ik zou als ik jou was de switch overwegen denk ik.
Je kunt ook de Ceado Hoop eens bekijken. Zelf nooit gebruikt maar lijkt mij leuk.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Filterkoffieset kiezen

4
Ik heb voor de verandering maar eens de Hario Switch + een glazen kannetje besteld. Dan kan ik eens variëren tussen verschillende manieren van filterkoffie zetten. Overigens gebruik ik de Aeropress (en voor de afwisseling de Delter press) ook als ik één kopje wil zetten, want dat is handiger dan met de V60.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino