Pegoretti stelt zich voor

1
Pegoretti is mijn forumnaam maar in het dagelijks leven heet ik gewoon Hans. Ik ben een jaar of 10 in het bezit van een Rocket Giotto, de Premium Plus V2 als ik het goed zeg uit mijn hoofd. Door een drukke baan en andere hobby’s is de Rocket erg weinig gebruikt. Schande, ik weet het maar het was jarenlang een behoorlijke sta in de weg in onze kleine keuken. Naast de Rocket staat een oude Mini Mazzer die ik vooral gebruik om bonen te malen voor onze Techniform Moccamaster.
De reden dat ik mij hier heb aangemeld is omdat ik binnenkort stop met werken en er een grote verbouwing van onze keuken in de planning staat. Naast tijd komt er dus ook ruimte om eindelijk eens goed met de Rocket aan de slag te gaan. Een paar weken geleden heb ik een Giannino gekocht die iets subtieler oogt dan de Mini Mazzer. De Giotto heb ik recent voorzien van nieuwe pakkingen in de kranen, de zetgroep intern schoon gemaakt en afgelopen zondag de groepring vervangen rond de douche. Alles staat nu klaar voor serieuzer gebruik.
De verbouwing van de keuken wordt Q1 2026 dus de set-up foto’s houden jullie nog even tegoed. Een kleine impressie hoe de koffiehoek moet gaan worden heb ik dan weer wel.
Afbeelding

Re: Pegoretti stelt zich voor

2
Welkom!

Wat een mooi vooruitzicht! Nieuwe keuken én goede koffie, als je de vers gebrande koffie niet vergeet ipv koffie uit de supermarkt of van een Simon Levelt.

Succes met de plannen!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
... En mocht het dan niet lukken met de espresso dan kun je de frustratie makkelijk wegdrinken met een koud flesje. Mooie set-up!
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

7
MichaelGaggia schreef: wo 10 dec 2025, 08:27 Welkom! Mooi vooruitzicht
Afbeelding
is het plan om met pensioen te gaan of is er een andere reden voor het stoppen met werken?
Het wordt pensioen na bijna 50 jaar werken. Geen zwart gat maar wel zwarte koffie straks.
gilleko B. schreef: di 09 dec 2025, 23:32 heb je ook nog eens een stalen ros die uit de handen van helaas wijlen Dario afkomstig is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
?
Afbeelding
Er staat hier inderdaad een prachtige Pegoretti Marcelo met Campagnolo Record. Wat ouder al maar nog steeds een geweldige fiets.

9
Pegoretti schreef:
MichaelGaggia schreef: wo 10 dec 2025, 08:27 Welkom! Mooi vooruitzicht
Afbeelding
is het plan om met pensioen te gaan of is er een andere reden voor het stoppen met werken?
Het wordt pensioen na bijna 50 jaar werken. Geen zwart gat maar wel zwarte koffie straks.
gilleko B. schreef: di 09 dec 2025, 23:32 heb je ook nog eens een stalen ros die uit de handen van helaas wijlen Dario afkomstig is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
?
Afbeelding
Er staat hier inderdaad een prachtige Pegoretti Marcelo met Campagnolo Record. Wat ouder al maar nog steeds een geweldige fiets.
Poehee uit de tijd dat Dario nog leefde en wellicht er zelf aan gewerkt heeft. Als je nog eens foto's post doe die van je fiets er ook bij. Zo'n pegoretti heeft wel een heilige graal status. Leuk dat je er 1 hebt. Advies: NOOIT wegdoen!!!

Afbeelding