Even voorstellen

1
Hoi allemaal,

Ik ben Mark en al een tijdje lekker bezig met espresso. Mijn huidige setup bestaat uit een ECM Technika IV Profi samen met de ECM S-Automatik 64 grinder – ik voeg graag wat foto’s toe zodat jullie kunnen meekijken, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dat de foto op z’n kop als bijlage wordt toegevoegd ;-)

Ik ben er nog steeds blij mee, maar stiekem kijk ik al richting een upgrade naar een La Marzocco Linea Mini met een Mahlkönig grinder met Grind-by-Weight. Het idee van nog meer precisie en gemak spreekt me wel aan, dus wie weet…

Ik vind het leuk om hier ervaringen uit te wisselen en tips te krijgen, en natuurlijk ook om te zien wat jullie allemaal voor mooie setups hebben staan.
Bijlagen

Re: Even voorstellen

2
Welkom Mark. Je hebt een mooie set staan waar je prachtige koffie mee kunt maken.
Altijd leuk om uit te kijken naar nieuwe apparatuur, is onderdeel van de hobby. Of je koffie veel beter wordt is de vraag.

Cheers!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
Mooie spullen!

Indien er formidabele bonen worden gebruikt en redelijk goede machines kan het nauwelijks beter.

Maar peperdure apparaten hebben een grote aantrekkingskracht!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
bobbee schreef: za 10 jan 2026, 11:08 Welkom Mark. Je hebt een mooie set staan waar je prachtige koffie mee kunt maken.
Altijd leuk om uit te kijken naar nieuwe apparatuur, is onderdeel van de hobby. Of je koffie veel beter wordt is de vraag.

Cheers!
Dank je! Nee ik denk ook dat het minimaal verschil oplevert, misschien een wat efficiëntere workflow maar ik besef me dat het onzin is haha. Ik vind die machine er alleen wel fantastisch uit zien en het is ook wel leuk om weer wat nieuwere technieken te kunnen gebruiken. Maar ik heb verder nog steeds wel veel te leren, ik ben sinds 2018 in het bezit van deze machine en bezig met koffie. Dus ik ga eens even dit forum afstruinen om te zien hoe ik wat meer stroperige espresso kan maken en wat tips om een hartje in de cappuccino te krijgen ipv een witte vlek 🤣

5
Hoi Mark, welkom op het forum!

Mooie setup inderdaad en zoals al gezegd de koffie zal niet veel beter worden van smaak.
Maar met de apparatuur die je nu in gedachte hebt zal je workflow wel eenvoudiger en sneller worden denk ook aan de opwarmtijd en ik deel je mening dat ik de LM er ook erg mooi uit vind zien.

Ik ben benieuwd of deze wens/droom voor je in vervulling gaat.

6
Zou toch wel meer rondkijken naar machines in dezelfde prijsklasse.
De LM is een goede machine natuurlijk maar er is zoveel meer dan deze machine met meer opties om je koffie te tweaken.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Ja een mooie set, zal niet veel beters te koop zijn, wel anders. De espresso en melk die je daarmee eruit kan krijgen kan niet beter dan door verbetering van je skills. Als je denkt, ik wil wat anders dan is het ideaal om bij iemand het begeerde kleinood uit te proberen, indien de kans zich daartoe voordoet. Succes.

8
Ben ik de enige die eigenlijk nooit aan de GBW maler zou willen? Ik weet dat de workflow er sneller van wordt, maar ik vind iets rustgevends in het - langere - proces van met mijn bonen bezig zijn en ze af te wegen.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

9
Ik zou het eens moeten kunnen proberen, mijn oog lonkt al een tijdje naar een Eureka Libra 65 maar ik ben niet overstag gegaan omdat de schijven die erin zitten mij niets lijken. Wil eigenlijk dezelfde schijven erin als ik nu in de XL heb.

Misschien ooit...

10
bobbee schreef: zo 11 jan 2026, 18:52 Ik zou het eens moeten kunnen proberen, mijn oog lonkt al een tijdje naar een Eureka Libra 65 maar ik ben niet overstag gegaan omdat de schijven die erin zitten mij niets lijken. Wil eigenlijk dezelfde schijven erin als ik nu in de XL heb.

Misschien ooit...
Kan je toch gewoon omzetten?
Lelit Bianca V3 & Ikape K2 pro
KafaTek MC6 & 1zpresso ZP6