Re: Profitec Pro 800 2.0

21
Andere techniek (dipper vs hx) maar niet per definitie beter. De Strega met zijn pompje heeft de unieke mogelijkheid tot pre infusie en/of hogere start druk voordat de veer het overneemt.
Beide machines zijn mooi en erg goed, het verschil op smaak is waarschijnlijk minimaal. Als je met de Strega goed weet te sturen op smaak met de pomp en veer dan dan kan die zelfs beter zijn door de mogelijkheden denk ik.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

22
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik die stap eens gezet. En vorig jaar weer een stap van de Profitec naar een Londinium. Met alle drie valt fantastische koffie te maken. Met een Strega kan je misschien wat meer experimenteren maar voor mij was de stap naar de pro 800 vooral een stap vooruit in bouwkwaliteit. Dat schakelaartje bij de hefboom, die verchroomde plastic kap, dat deed bij mij ten aanzien van de Strega enigszins afbreuk aan het gevoel van kwaliteit. Hartstikke subjectief natuurlijk maar voor mij werkte het zo.
De Pro 800 blinkt uit in eenvoud en dat spreekt mij erg aan. Er wordt wel eens wat gezegd over de temperatuur stabiliteit maar in een thuissituatie is dat eigenlijk geen issue.
Als ik nu voor dezelfde keuze zou staan, zou ik opnieuw voor de Pro 800 gaan. Ik heb er veel plezier van gehad.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

23
Ik ben eigenlijk tot het besef gekomen dat ik toch wel toe ben aan iets nieuws, een nieuwe machine, zoals de Profitec Pro 800. Daarom overweeg ik nu om de Profitec aan te schaffen en mijn Bezzera Strega te verkopen. Ik kijk er echt naar uit om deze upgrade te maken!
Ben ook benieuwd of er interesse is in de Strega
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

26
ronald22 schreef:Ik ben eigenlijk tot het besef gekomen dat ik toch wel toe ben aan iets nieuws, een nieuwe machine, zoals de Profitec Pro 800. Daarom overweeg ik nu om de Profitec aan te schaffen en mijn Bezzera Strega te verkopen. Ik kijk er echt naar uit om deze upgrade te maken!
Is geen upgrade. Wel leuk iets nieuws.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
bobbee schreef: vr 20 feb 2026, 15:06
ronald22 schreef:Ik ben eigenlijk tot het besef gekomen dat ik toch wel toe ben aan iets nieuws, een nieuwe machine, zoals de Profitec Pro 800. Daarom overweeg ik nu om de Profitec aan te schaffen en mijn Bezzera Strega te verkopen. Ik kijk er echt naar uit om deze upgrade te maken!
Is geen upgrade. Wel leuk iets nieuws.
Afbeelding
Das waar 😉
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven