Als het water via de achterkant van het front paneel komt, zou er een probleem met de aansluiting van de zetgroep op het leidingwerk kunnen zijn. Misschien een verstopping? En omdat het water toch een uitgang zoekt, lekt het bij een koppeling?

LR toch? Zo ja, kun je pre infusie nog instellen?ErikvW schreef:Goedemorgen,
Mijn machine heeft een (hoop ik) onderhoudsprobleempje:
- De groep warmt slecht of niet op. Boiler wordt wel warm en er komt ook warm water uit.
- Bij een shot komt er vaak een forse klats water door de portafilter heen, er zit al 5g koffie in mijn kopje voordat de stroom stopt en dan "normale" pre-infusie loopt.
- Er komt minder water in totaal uit het shot dan ik gewend ben.
- Er ligt soms water ONDER de drip tray, dus op het zwarte vaste deel.
Google zegt dat het of de vac-breaker is óf de ringen van de sleeve? Die verklaringen liggen zo ver uit elkaar dat ik graag even bij de forum breinen navraag of jullie meteen weten wat ik moet fixen?
Heb ik voor je!ErikvW schreef:Bij mijn avond espresso escaleerde een en ander ineens, dus hij ligt uit elkaar. Het lijkt alsof de machine behoorlijk lekt bij de pressostaat. Die heb ik gelukkig nog 1 liggen, dus die ga ik vervangen als de machine is afgekoeld.
Heeft iemand de building instructions nog opgeslagen? Mijn vorige laptop is gesneuveld. omeCoffee?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”