Kop sproeier schroef is muurvast

1
Ik heb sinds een jaar een tweedehands QuickMill 820. Volgens de verkoper destijds was de quickmill net onderhouden. Dus direct te gebruiken toen.
Nu ben ik van plan om deze weer een goede schoonmaakbeurt te geven naast het dagelijks schoonmaken. Tenminste dat dacht ik.

Na het verwijderen van de o ring, die gelijk brak omdat die gegalvaniseerd en broos was, wilde ik de kopsproeier loshalen. Maar wat schetste mij verbazing. Deze zat muur- en muurvast. Ook na het verwijderen van de flens. Dus maar proberen met een dopsleutel. 11mm is te groot en 10mm is te klein. Voordat ik de dremel pak en een goede diepe sleuf er in maak, stel ik hier maar de vraag.

Hoort de kop sproeier schroef zo vast te zitten? En heeft iemand ervaring met vast zittende kopsproeier.

Alvast bedankt.
Bijlagen

Re: Kop sproeier schroef is muurvast

2
Trucjes genoeg.
Douchescherm ombuigen en met het douchescherm de schroef er uit draaien;
Pijpsleutel gebruiken in plaats van een dopsleutel; klap met een schroevendraaier;
Tik met centerpunt; gaatje boren en met linkse tap eruit draaien; brander gebruiken;
Als je erg gefrustreerd bent: uitboren.

Vervolgens merk je dat de alu schijf eronder aan de groep zit vastgekalkt. Je kunt dus alsnog pizzapunten maken met je Dremel.

In ieder geval succes

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

5
Mijn was verteld dat die onderhouden was toen ik m kocht. Ik als noob heb dat voor waar aangenomen.

Het ziet er naar uit dat ik een compleet nieuwe onderplaat moet gaan bestellen. De kopsproeier is finaal afgescheurd. Zie foto. Ik mag toch aannemen dat deze schroef hand vast moet zitten. Ik heb het idee dat die is vastgezet met een slagmoerdriver.
Bijlagen

6
De kopsproeier is niet muurvast gedraaid, maar vast gaan zitten door viezigheid en oxidatie verwaarlozing. Je kunt nog proberen om de kopsproeier er met een schroefextractor uit te krijgen of je kunt hem uitboren. Daarvoor zul je de hele onderplaat er waarschijnlijk uit moeten halen, omdat je anders denk ik geen ruimte hebt om te boren.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino