Re: Wat drink je nu?

5521
Rosanne schreef: vr 27 mar 2026, 12:46 Er staat geen branddatum op. Maar van deze batch weet ik dat hij vers is aangezien ik contact heb gehad met de eigenaar Bram. Ik koop het via de eigen website van paso paso of via koffiekenner
Afbeelding
Dat is gek want bij die van mij staat wel overal de brand datum op.

Twee zakjes vandaag opengetrokken en ben zeer onder de indruk.
Strietman CT2 - C40 Lab Series Hammerhead -
1Zpresso J-Ultra
Pre-order Bookoo Motto Omni80

Re: Wat drink je nu?

5524
gilleko B. schreef: di 07 apr 2026, 20:24 Koffie van de maand van het Hoofdkwartier, de Mexicaanse boontjes..Geurig maalsel dat anders ruikt dan het smaakt. Medium vette body en aanwezig vergevingsgezind zuur dat een aangename spanning bewerkstelligt op de tong. Pure cacao/choco smaak met hinten van gebrande toast. Proef kruidig iets maar kan dat nog niet benoemen. Heel licht bittertje maar moet nog tweaken. Veilige stabiele smaakontwikkeling, geen koffie die je om ver blaast zoals bij sommige naturals. Aangename koffie.

Afbeelding
Wat een pracht omschrijving!
Hier ook de Koffie van de maand van Hoofdkwartier in de molen.

Heerlijke geur, cacao? vet? speculaas? noten? Ik kan het niet echt benoemen, maar het ruikt heerlijk. Maalsel is een beetje statisch, maar nog goed te hanteren. Het eerste bakkie had een licht zuurtje, in de volgende bakkies ben ik dat niet echt meer tegengekomen. De smaak zit bij mij tegen het bittere aan, maar daar zorg ik dan ook voor omdat ik dat heerlijk vind. Mild is ook een term die bij deze koffie past. Kortom, we genieten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.