Even voorstellen

1
Hoi koffieliefhebbers,
Ik ben Harrie ( 66 ) en woon samen met mijn vrouw Petra in het wonderschone noorden van het land. Na drie volautomaten wordt het tijd voor een halfautomaat. Ben mij inmiddels druk aan het inlezen op deze mooie forum en kom tot de conclusie dat het niet eenvoudig is om een mooie en betaalbare machine te bemachtigen. Mijn budget is rond de 1000 euro.
Graag hoor ik van jullie welke machine jij zou kopen voor rond de 1000 euro?
Zit inmiddels wel te denken aan een Profitec GO of een Quickmill 3000
Zit aan deze bonenmaler te denken Eureka Mignon Specialita.

Re: Even voorstellen

2
Welkom hier!

Welk type machine geschikt is ligt er ook echt aan welk soort koffiespecialiteit je wilt maken en hoeveel koffies je achter elkaar wilt kunnen zetten. En drink je alleen espresso / americano of ook melkdranken zoals cappuccino?

Groetjes!
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

3
Dat zijn belangrijke afwegingen inderdaad!
Over de machines: de genoemde Profitec en de Quickmill 3000. Verschillender kun je ze niet krijgen. Ook de prijs is nogal verschillend.

Is tweedehands een optie?
Er blijft dan budget over voor de molen, weegschaal, tamper, uitkloplade etc.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

4
Rosanne schreef: zo 03 mei 2026, 11:37 Welkom hier!

Welk type machine geschikt is ligt er ook echt aan welk soort koffiespecialiteit je wilt maken en hoeveel koffies je achter elkaar wilt kunnen zetten. En drink je alleen espresso / americano of ook melkdranken zoals cappuccino?

Groetjes!
Zal iets van 2 tot 4 kopjes achter elkaar zijn en 90% espresso / americano . thx

5
HanR schreef: zo 03 mei 2026, 13:36 Dat zijn belangrijke afwegingen inderdaad!
Over de machines: de genoemde Profitec en de Quickmill 3000. Verschillender kun je ze niet krijgen. Ook de prijs is nogal verschillend.

Is tweedehands een optie?
Er blijft dan budget over voor de molen, weegschaal, tamper, uitkloplade etc.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Na wat meer te hebben ingelezen zou ik haast neigen naar en Quickmill 3000, wat budget betreft past dit ook het beste en zou ik voor een complete set met molen
en accessoires uitkomen op ruim 1100 euro. Bedankt voor je antwoord.

6
Allereerst welkom. En het noorden is een breed begrip, maar we hebben een ruime blik ;-)
Als je voor een Quickmill gaat, dan raad ik aan om een losse bonenmaler aan te schaffen. Dat smaakt echt beter.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.