Re: DAK roasters - Second chance

114
Ey Boozzz ik wil de bonen wel overnemen tegen kleine vergoeding en verzendkosten. Ben het wel met je eens van die hit and miss bij Second Chance...paar hele goede gehad maar soms ook maar matig. Verder vind ik het raar dat er aan het eind nog tax gerekend wordt over de hele order (incl verzendkosten) daardoor tikt t uiteindelijk toch vaak aan. Maar voor de afwisseling is het wel leuk om wat nieuwe dingen te proberen.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

116
MichaelGaggia schreef:Ik had bij een vorige bestelling ook bonen die ik maar niet goed kreeg. Na ze 3 maanden links te hebben laten liggen toch weer eens geprobeerd en toen ineens heel lekker en ook de geur was toen heel uitgesproken.
Was voor mij wel een game changer om oude bonen niet meteen uit te sluiten.
Dat heb ik ook gehad. Maf hé!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

117
MichaelGaggia schreef: do 14 mei 2026, 19:53 Ik had bij een vorige bestelling ook bonen die ik maar niet goed kreeg. Na ze 3 maanden links te hebben laten liggen toch weer eens geprobeerd en toen ineens heel lekker en ook de geur was toen heel uitgesproken.
Was voor mij wel een game changer om oude bonen niet meteen uit te sluiten.
En waren dat dan binnen die in de ramsj waren omdat het een proef branding was, of waren ze al aan wat ouder bij aankoop?
In mijn beperkte ervaring waren de bonen wat kritischer en inderdaad lastig om de Sweet spot te vinden.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™