Re: Wat drink je nu?

5561
Espresso
Op espresso HK India en Dominicaanse republiek. Moet zeggen dat ik altijd ontzettend blij ben met de koffies van het hoofdkwartier. Mijn vriendin overigens ook, die heeft als eis dat er altjid India in huis is :) .

Filter
Heb nu van Sprout de blood orange, zesty en de fruit punch. allemaal erg lekker maar de fruit punch ruikt zo erg dat 2 uur later het hele huis nog ernaar ruikt :')
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

5562
Hier ook vrij vaak HK India. Zit nu ook in de hopper, ik vind het een echt heerlijke boon. Lekker als espresso, maar ook als long black. Ook uit de Bialetti is 'ie heerlijk!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos | etzMAX LM
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

Wat drink je nu?

5564
Gespot in een winkel en meegenomen om te proberen.

Ik vind hem nog een beetje saai en vlak van smaak.
Misschien met wat tweaken in de settings dat het beter wordt
Laatst gewijzigd door Rosanne op zo 07 jun 2026, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -
Bijlagen

5565
Gespot in een winkel en meegenomen om te proberen.

Ik vind hem nog een beetje saai en vlak van smaak.
Misschien met wat tweaken in de settings dat het beter wordt
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

5566
Op dit moment een beetje van alles wat. Ook eindelijk bij Rum Baba geweest om de Kaleidoscope te proberen. De Kaleidoscope 3.1 is nu bijna op want die was al een week eerder gebrand maar die smaakt heerlijk als filterkoffie uit de BIRD en was zeer intens als espresso maar wel heel lekker, alhoewel niet iets wat je continu wilt drinken. Ik ben benieuwd naar de 3.0 aangezien hier meerdere forumleden hadden geschreven dat die wel heel heftig is. Een co-fermentation met banaan vind ik in ieder geval een stuk beter dan met bijvoorbeeld kokos.

Verder 2 naturals van Manhattan voor zowel espresso als filter en een hele bak washed koffies van April.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5567
In een klein appartement vlakbij zee aan een kleine baai, op een even klein eiland in de Griekse Sporaden. In het dorp prima Hausbrandt. Hier toch af en toe ouderwetse filter koffie. Met de riemen die we hebben en met een beetje hulp van Lavazza. En niet eens verkeerd.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.