Suggestie donker gebrande bonen

1
Ik ben op zoek naar een goede donker gebrande boon, heeft iemand nog een leuke suggestie? Wil een echte Napolitaanse espresso, ratio 1:1 - 1:1,5, zetten maar goede donkere bonen zijn moeilijk te vinden. Vaak is er zo zo donker gebrand dat het hele smaakpallet weg is. Ik zoek iets in de categorie Saka Gran Bar of Saka Crema Bar... Beetje deze stijl maar het liefst van een leuke Nederlandse brander.

Re: Suggestie donker gebrande bonen

2
Randy schreef: ma 06 jul 2026, 18:36 Ik ben op zoek naar een goede donker gebrande boon, heeft iemand nog een leuke suggestie? Wil een echte Napolitaanse espresso, ratio 1:1 - 1:1,5, zetten maar goede donkere bonen zijn moeilijk te vinden. Vaak is er zo zo donker gebrand dat het hele smaakpallet weg is. Ik zoek iets in de categorie Saka Gran Bar of Saka Crema Bar... Beetje deze stijl maar het liefst van een leuke Nederlandse brander.
Brute bonen misschien wat voor jou! Hoofdkwartier heeft misschien ook een goede voor je de Black Betty
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

3
Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt ivm locatie (in Italië) maar toch leuk om te noemen. Ik vind deze specialty erg lekker, gebrand in Italië. Op hun menu hebben ze de klassieke koffie en de specialty Coffee. Vrienden van mij komen regelmatig in de buurt en nemen dan op mijn verzoek een kg mee.

https://vannelli.coffee/

Ik hoor ook goede dingen over Kimbo, alleen niet versgebrand.

Laat het vooral weten als je iets hebt gevonden
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

4
Emass schreef: ma 06 jul 2026, 22:50 Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt ivm locatie (in Italië) maar toch leuk om te noemen. Ik vind deze specialty erg lekker, gebrand in Italië. Op hun menu hebben ze de klassieke koffie en de specialty Coffee. Vrienden van mij komen regelmatig in de buurt en nemen dan op mijn verzoek een kg mee.

https://vannelli.coffee/

Ik hoor ook goede dingen over Kimbo, alleen niet versgebrand.

Laat het vooral weten als je iets hebt gevonden
Lijkt me super leuk om te proberen, alleen bestellen uit Italië wordt een duur espresso'tje. Tenzij je vrienden een kg extra mee willen nemen :)