Re: To upgrade or not to upgrade van DF83V

15
Haha, maak je borst maar nat want bij Erik heb je echt èèn van de beste te pakken voor light roast genot. 😄

Vergeet alleen niet, dat wat je daar bij hem te drinken krijgt je niet zomaar thuis kan repliceren, gezien hij alles tot de puntjes in order heeft. Uiteraard twee geweldige malers maar denk ook aan de strietman waar hij al heel veel jaren ervaring mee heeft en met perfecte samenstelling aan mineralen in water. Afgerond met uitmuntende premium koffiebonen.

Veel plezier! 😬

16
Pas ook op voor de weg die
Erik beloopt en hij je zo in meeneemt zonder dwang. Die weg is de weg van perfectie waarin niks aan het toeval wordt overgelaten, wat aanstekelijk werkt en kan leiden tot de aanschaf van duurdere apparatuur dan je van plan was te kopen! Ben there, done that. Sort of, ben nooit zo ver gegaan vanwege beperkte cashflow Ben zelf nu wel stuk nuchterder geworden vandaar "maar" 65mm hier bij mij wat mij goed bevalt.

Ps: geen steek onderwater of gemeen naar jou bedoelt Erik! Hopelijk vat je het niet verkeerd op.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
bobbee schreef: do 20 aug 2026, 23:58 Pas ook op voor de weg die
Erik beloopt en hij je zo in meeneemt zonder dwang. Die weg is de weg van perfectie waarin niks aan het toeval wordt overgelaten, wat aanstekelijk werkt en kan leiden tot de aanschaf van duurdere apparatuur dan je van plan was te kopen!
Afbeelding
Ben there, done that. Sort of, ben nooit zo ver gegaan vanwege beperkte cashflow
Afbeelding
Ben zelf nu wel stuk nuchterder geworden vandaar "maar" 65mm hier bij mij wat mij goed bevalt.
Afbeelding

Ps: geen steek onderwater of gemeen naar jou bedoelt Erik! Hopelijk vat je het niet verkeerd op.
Afbeelding
Ik kan er echt om lachen, ik stond daar ook bij Erik thiis nog niet eens zo lang geleden met mijn df83v. Al was dat destijds voor de strietman overname, hebben we toch lekker wat koffie geproefd. En Ik kon daarna mijn df83v en zogenaamde ssp schijfjes niet meer serieus nemen voor light roast nadat ik er èèn had uit zijn setup. 😅
Tot dan dacht ik dat ze best goed waren..

Het is is sindsdien heel hard bergafwaarts gegaan met mij 🤣 of moet ik zeggen bergopwaarts 😛

Ik zit niet zo lang in deze 'game' en dan is het ook vooral nog heel veel ontdekken wat je lekker vind. Gelukkig zat ik niet zo krap financieel want het wordt alleen maar exponentieel duurder. Maar vooral uiteindelijk in mijn ervaring om een troef te hebben voor de alsmaar lichtere branding wat we krijgen van prestigieuze branders. Als dat je smaak is, ja dan Rest In Peace portomonee. En leuk om voor €4000 en high maler te kopen maar reken ook maar op €100 de kilo voor wat boontjes die er goed bij uitblinken.

Als ik op dit moment zou moeten kiezen tussen of elke dag Panama Geisha of elke dag dark roast espresso..
Charcoal all the way 🤣

Overigens wel heel leuk allemaal om meegemaakt te hebben vanuit verschillende perspectieven want het is allemaal Mega super subjectief. Wat de een niet te drinken vind is de ander zot vam..