Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

2042
Hk87 schreef: wo 27 mei 2026, 21:02 Uiteindelijk zijn de koffiebonen bepalend. Het is nooit zo dat èèn Maler overal goed in is.
Het beste is dan ook gewoon meerdere malers dan is het altijd wel raak 😛
Yep, eens, ik heb ook conisch (en hybride) voor espresso (etzMAX, en Honne voor single dosing) en plat voor filter (Pietro).
Espresso: Meticulous Espresso × etzMAX LM × Hedone Honne
Filter: Pietro Probrewing × Moccamaster Cup-One ☕

2043
Hoe bevallen deze schijven jou? Kunnen iets zeggen over de verschillen in smaak en maalsnelheid? 65mm had jij ook toch!?
bobbee schreef: ma 18 mei 2026, 19:55 Nieuwe gadget. Een kloon van de Weber WDT tool. Geheel van aluminium en met lagertjes in de tandwielen en de naalden eenvoudig in hoogte te verstellen. Morgen voor het eerst proberen. Doet niks beter dan met de hand roeren maar het is wel leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een paar nieuwe schijven voor de Libra. De classic Italian schijven. Sneller en stiller. Ook komende tijd testen.
Afbeelding
En een mooi kopje meegenomen uit Normandië vorige week.
Afbeelding
Afbeelding

2044
BigMike schreef:Hoe bevallen deze schijven jou? Kunnen iets zeggen over de verschillen in smaak en maalsnelheid? 65mm had jij ook toch!?
Ze zitten er nog in een bevallen goed! Zijn echt veel sneller. Op smaak vind ik ze goed. Krijg er goede espresso mee. De AP burrs vind ik erg sloom malen en op smaak saai.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!