Handpresso

1
Het moet niet gekker worden...! Deze Handpresso is top. De handpresso is een mini-espresso-apparaatje met een (hand)pomp die maar liefst 16 bar levert. Dit apparaatje past met gemak in je tas en richt zich dan ook met name op de kampeerders onder ons.

Afbeelding

De Handpresso is leverbaar met twee portafilters, één voor espresso en één voor ristretto. Voordeel van dit apparaat is eigenlijk wel dat deze gebruik maakt van ese-servings. De Handpresso bevat een waterreservoir van 50 ml, heeft een afmeting van 22 x 10 x 7 cm en weegt 476 gram.

Mister Quality biedt je de mogelijkheid om deze gadget te bestellen, de accesoires zoals een opbergdoosje, de verschillende filters, een mini thermosflesje en kopjes voor onderweg laten nog even op zich wachten maar worden eind februari verwacht...

We hebben de eerste serie besteld en zal er zeker één arresteren om eens aan serieuze test te onderwerpen. Wordt vervolgd!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Handpresso

2
Ik ben afgelopen week in de gelegenheid geweest om de Handpresso in het wild uit te proberen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Hij is sowieso erg robuust uitgevoerd en maakt wel degelijk een mooie espresso. Enige waar je op moet letten is dat je het water iets laat afkoelen in plaats van kokend er in kiepen en daarnaast moet je de Handpresso stoppen wanneer er nog water uit komt. Als je dat niet doet, dan vern##k je je (toch best wel mooie) crema met een schuimlaag/bellenlaag... We gaan hem binnenkort eens in een file uit proberen ;)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

3
Hmm. Nou in ieder geval alle lof voor het concept. Ziet er leuk uit, en heel goedkoop ! Het is moeilijk te geloven dat het een lekkere espresso oplevert, maar ik ben wel benieuwd. Alleen dat kamperen zie ik niet zo zitten.

4
Onderstaand bericht vandaag aan de fabrikant verstuurd:

Dear ladies and gentlemen,

To my opinion there is a fault in the Dutch manual that is important for the safe use of the Handpresso.

In step 10 is mentioned to press the start button before opening the Handpresso to release the pressure. This should be the stop button. (In the English and German manual this is correct.)

Kind regards,

Peter van der Sluijs

Wees alert. Ik weet niet of er direct gevaar aanwezig is.