Re: koffie zurig
12Wat mij erg heeft geholpen is om één keer een portie bonen tot French roast o.i.d. te branden (en dan weg te gooien). Dan weet je beter wat er wanneer allemaal gebeurt en waar je op kan letten de volgende keer, en hoef je minder bang te zijn dat je de zaak versjteert.
Vertrouw meer op je zintuigen dan op de getallen, in ieder geval.
Vertrouw meer op je zintuigen dan op de getallen, in ieder geval.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
13Heb net een melange van Brasil Yellow Bourbon, Costa Rica Tarrazu en Sulawesi Kalosi gebrand volgens eerder genoemd idee. Vond het wel nodig om de fase van 225C te verlengen tot op minuut 11, en heb op 230C door gebrand tot 19 minuten.
Dit is geen wet van Meden en Perzen, kan aan van allerlei omstandigheden en voorkeuren liggen, en bovendien probeer ik ook maar wat .
Dit is geen wet van Meden en Perzen, kan aan van allerlei omstandigheden en voorkeuren liggen, en bovendien probeer ik ook maar wat .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Een gelukkig nieuwjaar en dat we maar veel koffie mogen branden en drinken. maar het "probleem" van het zurig was dus een tekorte branding, brand nu wat langer door en het smaakt erg lekker en ik heb het idee dat het meerendeel toch een gevoels kwestie is , dus vaak doen.
groet
ferry
groet
ferry
15Ook gelukkig nieuwjaar, en goed om te lezen dat het geholpen heeft. Inderdaad veel proberen, op den duur herken je makkelijker de verschillende tekenen tijdens het branden en gaat het je hoe langer hoe makkelijker af.