Re: Welke

11
mettje schreef: De uitneembare zetgroep van Solis is exact dezelfde als bijvoorbeeld van WMF (1000Pro) en Schearer toestellen (Mc Donalds, Shell- en Texaco tankstations).
Dat klinkt nou niet echt als een pluspunt.

rbenus schreef:[...]dat je de stelling ingekort iig niet kan/mag maken:[...]
En daarom heb ik die stelling ook niet ingekort. Ik ga ervanuit dat het niveau begrijpend lezen hier boven AVI 9 ligt.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Welke

12
Ah, hij is weer gezellig!

Punt was dat het verschillende dranken zijn en daarom de één sowieso niet beter/slechter is dan de ander.
Maar dat had je met je AVI 9+ wel door he? ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Welke

13
Ik vond de stelling van Blue wel plezierig genuanceerd, en door dat "zonder meer" er uit weg te laten verander je zijn stelling natuurlijk wel in iets wat hij niet gezegd heeft.

Vanzelfsprekend kan OP uiteindelijk volautomatenkoffie lekkerder vinden dan filterkoffie, dat spreekt Blue ook niet tegen. Maar het is een vraag of OP ooit wel optimaal gezette filterkoffie heeft geproefd, anders zou het wellicht een goed experiment zijn als hij eens de Chemex zou proberen met goede, verse, pas gemalen koffie. Wie weet veranderd daarmee ook zijn oordeel over filterkoffie. En misschien ook wel niet.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Welke

14
Nou nou,
We beginnen weer lekker off-topic.
Dus ga ik er ook maar in verder.Ten eerste merk ik wel dat er op dit forum toch steeds dezelfde zijn die er plezier in hebben om denigrerend te antwoorden op een onderwerp.Blijkbaar is dit toch niet het forum wat ik zoek,vaak wordt er off-topic gereageerd :oops:
En ja ik heb wel eens optimale filterkoffie geproefd en NEE het heeft niet me voorkeur!!
En NEE ik heb geen oordeel geveld over filterkoffie,ik zei (filtermachine met maalmolen (gaat).En in mijn smaakbeleving vindt ik espresso van een volautomaat lekkerde :o dan een filtermachine met maalmolen.
Spironski schreef:Ik vond de stelling van Blue wel plezierig genuanceerd, en door dat "zonder meer" er uit weg te laten verander je zijn stelling natuurlijk wel in iets wat hij niet gezegd heeft.

Vanzelfsprekend kan OP uiteindelijk volautomatenkoffie lekkerder vinden dan filterkoffie, dat spreekt Blue ook niet tegen. Maar het is een vraag of OP ooit wel optimaal gezette filterkoffie heeft geproefd, anders zou het wellicht een goed experiment zijn als hij eens de Chemex zou proberen met goede, verse, pas gemalen koffie. Wie weet veranderd daarmee ook zijn oordeel over filterkoffie. En misschien ook wel niet.

Re: Welke

15
:shock: Ik mis hier iets..... Waar ben ik dan denigrerend?
Ik denk ook niet dat het erg off topic is, je zoekt een machine? En wie beweert dan de dingen die je noemt (veroordelen van filter etc.) Niemand die je jouw recht op een eigen mening ontzegt, toch?

Verder blijkt dus dat de toevoeging van Bluecold "zonder meer" erg terecht was: je hèbt dus al optimale filterkoffie geproefd en vind desondanks volautomatenkoffie lekkerder. Dat is dus niet zonder meer.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Welke

16
Euh,
Heb ik gezegd dat jij denigrerend bent,ik geloof dat ik geschreven heb.]Ten eerste merk ik wel dat er op dit forum toch steeds dezelfde zijn die er plezier in hebben om denigrerend te antwoorden op een onderwerp.En daar zie ik jou naam niet bij staan.En bij deze wil ik iedereen alvast een gelukkig nieuwkoffiejaar toe wensen.
Spironski schreef::shock: Ik mis hier iets..... Waar ben ik dan denigrerend?
Ik denk ook niet dat het erg off topic is, je zoekt een machine? En wie beweert dan al die dingen die je noemt (veroordelen van filter etc.) Niemand die je jouw recht op een eigen mening ontzegt, toch?

Verder blijkt dus dat de toevoeging van Bluecold "zonder meer" erg terecht was: je hèbt dus al optimale filterkoffie geproefd en vind desondanks volautomatenkoffie lekkerder. Dat is dus niet zonder meer.

Re: Welke

17
Nee dat klopt, er staat geen enkele naam bij. Maar mijn post wordt wel gequote, en dat impliceert dat het over mijn antwoord en daarmee over mij gaat, vandaar.

Maar goed, ik begrijp dat dit niet je bedoeling was en daar ben ik blij om, want ik wil over niemand denigrerend doen.

Nu we dat uit de weg hebben: weer OT, oké? Jij wijst dus niet zonder meer filterkoffie af, je hebt het al op een optimale manier gezet en geproefd, en desondanks vind je volautomatenkoffie lekkerder. En dat kan natuurlijk.
Helaas heb ik nog nooit een kopje koffie gehad uit een volautomaat dat ik echt lekker vond, dus ik kan je er niet verder mee helpen. Hoewel..., gisteren heb ik langs een Duitse Autobahn een cappuccino gehad die niet eens zo slecht was. De melk leek nergens op, maar de smaak was heel redelijk. Was een WMF...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Welke

18
Zelf heb ik sinds 1 week een Jura Ena 9, een wat duurdere aanschaf, maar hij bevalt tot nu toe erg goed. De koffie kan je instellen tot aan heet en dan is hij echt heet. Alles gaat volautomatisch, heet water, cappuchino, latte en espresso (oftwel ook gewone koffie). Hij spoelt zelf na iedere melkbeurt.

Re: Welke

19
THX voor het meedenken maar een Jura is toch niet wat ik zoek.Ik heb toch liever een volautomaat waarvan ik minimaal de zetgroep zelf kan reinigen.En als je dit filmpje bekijkt weet je wat ik bedoel.
gerlinda1 schreef:Zelf heb ik sinds 1 week een Jura Ena 9, een wat duurdere aanschaf, maar hij bevalt tot nu toe erg goed. De koffie kan je instellen tot aan heet en dan is hij echt heet. Alles gaat volautomatisch, heet water, cappuchino, latte en espresso (oftwel ook gewone koffie). Hij spoelt zelf na iedere melkbeurt.

Re: Welke

20
Tja, zo kan ik er nog wel een paar verzinnen...Dit gebeurt in elke machine (automaat of niet) waar helemaal niemand ooit naar omkijkt. Die klont die deze meneer verwijdert is ook niet daar gekomen door normaal dagelijks gebruik, maar doordat men de lade niet leegt wanneer de machine dat aangeeft. Zo iemand die dan de machine even fopt door de lade te openen, maar niet leegt (want te lui voor onderhoud en ook voor lade legen). Dus zucht...en je eigen machine netjes legen en onderhouden volgens programma; geen centje pijn.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *