Re: Bacchi Espresso Machine

3
Vind het ook een erg fancy apparaat. Toch lijkt dit apparaat wat onderbelicht als je ziet dat dit apparaat een stuk mooier in elkaar zit en op de langere termijn goedkoper is dan een MyPressi die nu opeens overal wordt aangeraden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Bacchi Espresso Machine

4
Dat zijn toch twee compleet verschillende apparaten? Mij lijkt de Bacchi meer een alternatief voor de pruttelpotjes van Bialetti.

Het andere is een soort van Handpresso zonder dat je hoeft te pompen. En juist dat pompen maakt de Handpresso zo leuk aan tafel met gasten die niets gewend zijn ;)
Kei veel groeten!

Joost

Re: Bacchi Espresso Machine

9
Nou, volgens mij maakt een Senseo alleen maar koffieschuim en is dat apparaat helemaal niet in staat om echte crèma te maken. Crèma bestaat dacht ik voornamelijk uit de koffievetten (en gas) die juist door die hoge druk uit het maalsel wordt geperst. En die vetten zorgen dan ook voor de romige en rijke smaak van espresso die Senseo zo mist.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder