Hallo,
Ik heb sinds kort de ena 9. Erg leuk apparaat. Ben nu bezig om hem goed te leren kennen, maar enige hulp is welkom. Ik heb namelijk het water aangepast voor de cappuccino en nu krijg ik er geen lekker bakkie uit. V.w.b. de gewone koffie die is super, maar de cappuccino mist iets.
Ik denk dat ik er fout ana heb gedaan om de water aan te passen en niet het melk, maar weet ook niet meer de standaardinstelling. Het moet mogelijk zijn e.e.a. te wijzigen maar ja dan moet je wel de juiste verhoudingen weten en dat weet ik dus niet...
Kan iemand mij helpen ??
Re: Jura ena 9 cappuccino
2Beste gerlinda,
Ten eerste is de manual een goede bron van info. Daarnaast zijn er op de ena9 genoeg mogelijkheden om je smaak te programmeren. Water, maalsel, dosering en hoeveelheid melk zijn er een aantal. Daar moet je mee spelen, net als met de maalgraad en soort koffie. Ik kan je niet zeggen hoe je jouw smaak moet programmeren, die is persoonlijk.
Ten eerste is de manual een goede bron van info. Daarnaast zijn er op de ena9 genoeg mogelijkheden om je smaak te programmeren. Water, maalsel, dosering en hoeveelheid melk zijn er een aantal. Daar moet je mee spelen, net als met de maalgraad en soort koffie. Ik kan je niet zeggen hoe je jouw smaak moet programmeren, die is persoonlijk.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *