Re: Wat drink je nu?

243
Misschien toch maar zelf gaan branden, dan. Heb je altijd verse, romige volle en zachte koffie!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

244
rajdiederen schreef:Cafe Ristretto van Maison blanche dael. Enkele dagen geleden vers gekocht in het winkeltje in hartje Maasrtricht :-)
Die heb ik ook :)

Sinds ik er (coffeelovers Eindhoven) werk bestel ik dezelfde bonen als op het werk. Altijd vers en scheelt me verzendkosten, ik ben er toch een paar keer per week.
De resultaten zijn met mijn Major en Duetto alleen nog niet even goed als met de Kony en KvdW Mirage op het werk...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Wat drink je nu?

245
Joep schreef:
rajdiederen schreef:Cafe Ristretto van Maison blanche dael. Enkele dagen geleden vers gekocht in het winkeltje in hartje Maasrtricht :-)
Die heb ik ook :)

Sinds ik er (coffeelovers Eindhoven) werk bestel ik dezelfde bonen als op het werk. Altijd vers en scheelt me verzendkosten, ik ben er toch een paar keer per week.
De resultaten zijn met mijn Major en Duetto alleen nog niet even goed als met de Kony en KvdW Mirage op het werk...
Haha je werkt bij Coffeelovers? Ik kom geregeld in een van de vestigingen in Maastricht ;-).
Handig, kun je zo aan het huismerk komen :D

Nu drink ik overigens MBD Bourbon royale. Da's een mooie milde koffie :-)

Re: Wat drink je nu?

246
Marjolein schreef:Ik heb in de machine nu de kerstmix van Simon Levelt zitten. Ik vind hem heel erg lekker. De omschrijving is: een volle mollige koffie met een rijk aroma, heerlijk als after dinner koffie. Hij is inderdaad heerlijk, maar als hij op is, is hij niet meer te verkrijgen tot volgend jaar kerst.

Heeft iemand een tip voor me, welke versgebrande bonen ook deze richting uitgaan? Er staat jammer genoeg niet op de zak waar de bonen vandaan komen dus ik heb echt geen idee in welke richting ik moet zoeken.

De nasmaak van de koffie is zo lekker. Zacht en romig en hij blijft heel lang hangen in je mond. En hij is inderdaad heel vol van smaak en aroma. I'm hooked :)
Ik werk zelf bij SL, ik ga voor je nazoeken welke combinatie dit was :)

Grtz

Re: Wat drink je nu?

250
Ik was 9 euro verzendkosten kwijt. Heb meteen betaald met paypal. Dat was voor 1250 gram (5x250gr.) espresso. Inclusief verzendkosten was ik 29 euro kwijt. Dat is niet veel duurder dan wanneer je hier in NL bestelt incl. verzenden. Ik heb het espresso probeerpakket genomen.