Re: Wat drink je nu?

261
Flying pingo is op! Nu zijn we begonnen aan de fascino koffie. Eerst Venetiano Bio. Die beviel niet. Wat ik ook deed aan de maalgraad of de temperatuur hij bleef onaangenaam bitter. Heel maf want het zou een hele zachte melange moeten zijn. Misschien is de melange gewoon niet zo geschikt voor een volautomaat?

Nu zit de Bella espresso erin van Fascino. Die is lekker.

Ik wil van het KCC wat koffie bestellen. Het huismerk en het arabica huismerk. Heeft iemand die wel eens gebruikt in een volautomaat? De decaf leek me misschien ook wel een optie, omdat die bonen niet speciaal behandeld zijn. Ik drink op het moment zoveel koffie dat ik waarschijnlijk pure caffeine uitzweet :)

262
DE roodmerk (bonen). Totdat ik weer in Amsterdam ben, dan haal ik meteen Geels Arabica.
Voor de mensen die geen roodmerk drinken: hard, groente-achtige bijsmaak, veel caffeine. Heel erg 'mwah, 't is te drinken en 't is duidelijk koffie, maar écht lekker is anders'

263
Ik drink nu Finca Irlanda (bio-boon) van SL. Besteld zijn drie soorten van Fascino: de budgetbonen Carino melange, espresso melange en Fascino special melange. Ik ben benieuwd, de prijs is in ieder geval al aangenaam. ;-)
Melitta Caffeo Bistro, caffetiëre (vakantie) en Fascino Special Espresso bonen
PM3 website Twitter:@HuismanPP

264
Polling schreef:Ik drink nu Finca Irlanda (bio-boon) van SL. Besteld zijn drie soorten van Fascino: de budgetbonen Carino melange, espresso melange en Fascino special melange. Ik ben benieuwd, de prijs is in ieder geval al aangenaam. ;-)
Hoe zijn je ervaringen met de Finca Irlanda op dit moment?

265
mark_boelen schreef:Hoe zijn je ervaringen met de Finca Irlanda op dit moment?
Op zich een lekkere, milde koffie met voldoende body. Maar omdat de branding niet vers is, wordt ie snel slechter, merk ik: Ik heb de afgelopen negen weken zonder machine gezeten, en die laatste voorraad ( 1 kg.) ben ik nu aan het opmaken, waarbij de leeftijd van de boon nu echt begint te tellen bij de smaak.

266
Polling schreef:
mark_boelen schreef:Hoe zijn je ervaringen met de Finca Irlanda op dit moment?
Op zich een lekkere, milde koffie met voldoende body. Maar omdat de branding niet vers is, wordt ie snel slechter, merk ik: Ik heb de afgelopen negen weken zonder machine gezeten, en die laatste voorraad ( 1 kg.) ben ik nu aan het opmaken, waarbij de leeftijd van de boon nu echt begint te tellen bij de smaak.
Aah je hebt gelijk drie kilo of meer gekocht? :)
Wat was er met je machine aan de hand, zodat je negen weken zonder moest?

267
Ja, ik kocht inderdaad drie kg. Verzendkosten, en met 6-8 kopjes per dag door de machine loopt het aardig. ;-)

Mijn vorige machine deed het niet meer, en de service van De Longhi / ITs bleek zwaar onder de maat. Dat merk je helaas pas als het te laat is. Door garantieperikelen ben ik helaas weer gebonden aan ITs, maar met een Melitta Caffeo Bistro hoop ik betere fabrieksservice in huis te hebben gehaald.

269
Van het weekend voor het eerst bonen gekocht: LUCAFFÉ ZWART BONEN
Dit i.c.m. een Rancilio Rocky. En jeetje, wat een verschil met de koffie die ik eerst liet voormalen in de winkel!
Ik wil niet meer terug :-)

LUCAFFÉ ZWART BONEN bevalt redelijk. Iets te sterk voor mij maar voor de rest nog weinig vergelijkingsmateriaal.

Als deze op zijn (1KG) wil ik eens gaan kijken naar het proefpakket van Fleurdecafe:

Proefpakket Espressobonen 4 x 1 kilo http://www.fleurdecafe.nl/contents/nl/d ... bonen.html

270
Maar hoe lang ga je doen met 4 kilo gebrande bonen? Dikke kans dat je tegen de tijd dat je op de helft zit al met te oude bonen zit?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder