Re: Latte art fotos
152Het heeft ook te maken met de verhouding tussen melk en crema, qua dikte. Dus je kan je melk nog helemaal 100% hebben, als je crema anders is, wordt je rosetta ook weer anders. Er zijn zó veel variabelen in het spel dat het lastig wordt er iets absoluuts van te zeggen, vind ik.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
153Mjah, de koffie die ik nu heb heeft een dun laagje crema. Dat reageert inderdaad anders dan eentje met een dikke laag 
Geen kop is hetzelfde zullen we maar zeggen dan

Geen kop is hetzelfde zullen we maar zeggen dan

154Dan kan je jezelf ook weer eens verrassen, gelukkig maar! 

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
155Een redelijk gelukte phoenix, net gemaakt. Zoals je ziet, vrij dun laagje crema, en er is een enkele shot espresso gebruikt. En de temperatuur was laag, de espresso (andere shot ging in een glaasje) was zurig. Kan ook aan de bonen liggen, moest even AH bonen gebruiken...
Het buik gedeelte krijg ik niet mooi strak. De wiggels van de eerste vleugels zitten er altijd en het kopje is te snel vol om die weg te poetsen. ACF cappuccino kopje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXFO6iYwxQs&hd=1[/youtube]
Het buik gedeelte krijg ik niet mooi strak. De wiggels van de eerste vleugels zitten er altijd en het kopje is te snel vol om die weg te poetsen. ACF cappuccino kopje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXFO6iYwxQs&hd=1[/youtube]
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
157HIer ook veel aan het oefenen en het begint nu een beetje z'n vruchten af te werpen alleen rosetta's lukken nog niet helemaal

158Wow nice!
Hoewel het moeilijker is tulpjes te maken met zoveel mogelijk stapjes, vind ik de 'in drieën' het mooiste.
Bodem, blaadjes, bloem. Lijkt ook het meest op een echte.
Maar zeker knap gedaan!
Hoewel het moeilijker is tulpjes te maken met zoveel mogelijk stapjes, vind ik de 'in drieën' het mooiste.
Bodem, blaadjes, bloem. Lijkt ook het meest op een echte.
Maar zeker knap gedaan!
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
159U vraagt wij leveren
Vertel alleen niet bij hoeveel er niet gelukt waren natuurlijk hahaha

160Kijk! Dat lijkt toch veel meer op een bloemetje. Mooi hoor!