Ik heb een Jura Impresse S90 gekregen van een vriend van mij, omdat hij geen melk meer oppompt/schuimt.
De koffie wordt ook niet heel heet meer.
Nu vraag ik mij af of iemand ook weet wat dit zou kunnen zijn, en of dat zelf te repareren valt.
Re: Jura Impressa S90 wordt niet heet
2Dit is een eigenschap van de oudere S90.
Weinig aan te doen. (Ik neem aan dat je wel de temperatuur in de S90 op hoog hebt staan.)
Roelof
Weinig aan te doen. (Ik neem aan dat je wel de temperatuur in de S90 op hoog hebt staan.)
Roelof
Bezzera BZ07, Mahlkönig Vario.
3Beste Rikkert,
Meestal is dat bij oudere machines te wijten aan een slechte maling/dosering. Hierdoor loopt het water te snel door de koffie en het element en krijgt het water dus te kort de tijd om temperatuur op te nemen.
Ook kan het element aan het verkalken zijn waardoor het zichzelf isoleert.
Dus vele wegen die naar hete koffie leiden...
Meestal is dat bij oudere machines te wijten aan een slechte maling/dosering. Hierdoor loopt het water te snel door de koffie en het element en krijgt het water dus te kort de tijd om temperatuur op te nemen.
Ook kan het element aan het verkalken zijn waardoor het zichzelf isoleert.
Dus vele wegen die naar hete koffie leiden...
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
4Heb de maling aangepast, verwarm de kopjes voor, en nu is de koffie lekker warm!
Ik zal het apparaat eens goed schoonmaken, en me dan eens gaan buigen over de stoomvoorziening...
Ik zal het apparaat eens goed schoonmaken, en me dan eens gaan buigen over de stoomvoorziening...
5Kijk even naar het resultaat in de residubak: nette ronde koekjes of een onsamenhangend 'zooitje'? In het laatste geval zijn de maalschijven bot geworden en kan je ze wel fijner afstellen, maar helpt dat erg weinig
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
6Jura_Impressa schreef:Kijk even naar het resultaat in de residubak: nette ronde koekjes of een onsamenhangend 'zooitje'? In het laatste geval zijn de maalschijven bot geworden en kan je ze wel fijner afstellen, maar helpt dat erg weinig
Bedankt voor de tip, ik zal het vanmiddag even bekijken, maar volgens mij zijn ze redelijk goed geperst