Bittere Koffie

1
Eindelijk is mijn maler binnen en ben nu lekker aan de gang met mijn Cellini en K3-Touch. Molen werkt perfect evenals de Cellini. Omdat het voor mij allemaal nieuw is heb ik moeite de juiste verhouding maaltijd, fijnheid te vinden. Nu is het me gelukt om een schot te maken op 25-30 sec. en naar ik kan inschatten voldoende koffie. De bonen (4kg Miscela d'Oro Argento) heb ik bij de molen gekregen. Een aanbieding. Maar de koffie smaakt bitter. Nu op onderzoek hoe dat mogelijk is. De reis is net zo mooi als de bestemming toch..
Genieten is eigenlijk best lekker

Re: Bittere Koffie

3
Hoenen heeft helemaal gelijk, en als je het jezelf makkelijk wil maken: KLIK!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Goed overzicht in termen van flushing. Temperatuurverloop qua tijd helpt goed. Ga ik zeker proberen.

Ja en bonen, ik merk wel dat er een enorm verschil zit. Mijn buurman had andere bonen, in zak, maar de smaak was al veel zachter en subtieler dan de mijne... Deze zijn echt robuust en 'zwaar op de tong' en moeilijk om aroma's in te herkennen. Gewoon een enorme overdaad aan puuuuuuuuuurrrrre chocolade

5
Ik houd anders wel van pure chocolade... 8-)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
De bonen zijn kleine spiegeltjes en zien er erg geolied uit :(
Dat klinkt niet goed, waarschijnlijk zwaar gebrand en al te oud. Laat weten als je nieuwe bonen hebt gebruikt.

9
Even wat voor de test in Delft wat Simon Levelt, Palermo, gekocht.
Echt bij de bonen al een wereld van verschil!! Ziet er naar uit dat de bonen niet voor niets per 4 kg bij de molen 'gratis' meekwamen.

Nog eens goed over nadenken wat ik ermee ga doen. Doneren aan een "goed doel" :D

Nu opzoek naar een goede koffie leverancier in Delft omgeving

10
MMMkoffie schreef:Even wat voor de test in Delft wat Simon Levelt, Palermo, gekocht.
Echt bij de bonen al een wereld van verschil!! Ziet er naar uit dat de bonen niet voor niets per 4 kg bij de molen 'gratis' meekwamen.

Nog eens goed over nadenken wat ik ermee ga doen. Doneren aan een "goed doel" :D

Nu opzoek naar een goede koffie leverancier in Delft omgeving
Den Haag heeft een goede, anders online bestellen bij een brander die het dezelfde dag nog verzend (en erg eerlijke prijzen hebben). :)