ECM Casa Molen maalt niet fijn genoeg

1
Ik heb via MP een 2e hands ECM Casa Molen gekocht.

Deze dus:
Afbeelding

Helemaal schoon gemaakt maar nu krijg ik de maalgraad niet fijn genoeg. Het blijft een soort fijne snelfilter maling. Als ik de maling nog fijner zet dan loopt de motor niet.

Zijn de schijven versleten? Kan je dat voelen? Erg scherp voelen ze niet aan....
Isomac Zaffiro - ECM Casa - In de molen: Segafredo Extra Strong

Re: ECM Casa Molen maalt niet fijn genoeg

2
Vaak geven versleten schijven juist ook teveel stof, maar het lijkt me geen kwaad kunnen de schijven te vernieuwen. Nieuwe schijven voelen gewoon scherp. Niet dat je meteen je vingers snijdt, maar je glijdt er ook niet zomaar overheen met je vinger.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
De onderste voelt nog wel een beetje scherp aan. De bovenste helemaal niet.

Maar wat ik omschrijf klinkt voor jou niet als versleten schijven? Ik kan niets anders bedenken...

Als ik de bovenste schijf helemaal vast draai dat loopt de motor niet. Ietsje losser hoor je de schijven raken en dan nog en fractie losser krijg ik geen fijne maling....

4
Als je ze héél licht tegen elkaar aan laat lopen, gaat dat dan regelmatig of tikt het als het ware? Dat zou betekenen dat ze niet parallel lopen. Anders nieuwe schijven proberen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Het is een constant aanlopend geluid. Ik zal eens opzoek gaan naar nieuwe schijven.

Wat me overigens ook opvalt is dat het maalsel erg droog oogt. Uit mijn demoka komt een 'vetter/natter' maalsel.

Een suggestie voor een winkel? Ik kan weinig onderdelenwinkels vinden in NL.

6
MrDry schreef:Het is een constant aanlopend geluid. Ik zal eens opzoek gaan naar nieuwe schijven.

Wat me overigens ook opvalt is dat het maalsel erg droog oogt. Uit mijn demoka komt een 'vetter/natter' maalsel.

Een suggestie voor een winkel? Ik kan weinig onderdelenwinkels vinden in NL.
TD's van SL kunnen aan vrij veel onderdelen komen, wij in Groningen zouden sowieso is voor je kunnen kijken.

7
Heb het vermoeden dat dit toch wel eens aan de scherpte van de schijven kan liggen (duh!).

10
Ik zie wel wat beschadigingen. Maar je zei toch dat ze best glad voelden als je er met je vinger langs ging? Dan zijn ze wel aan vervanging toe.