Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

43
Naja, als je de hele zaak toch gaat vervangen maakt het ook niet zoveel meer uit hè? ;) Maar als het zo'n palletje heeft dat naar buiten wordt gedrukt als de machine op druk komt, is het de breaker.

Dat antikalk filter ziet er trouwens ook wel gruwelijk uit. Die dingen zijn handig en nodig, maar dien je elke zes weken (?) wel te regenereren door ze een nacht in een verzadigde zoutoplossing te leggen. Koop er meteen een paar, dan hoef je maar eens per half jaar aan de slag.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

49
komt goed
datzelfde gevoel heb ik tegenover mijn vriendin,
die nu al helemaal van de wap is omdat ze weer potkoffie moet drinken...

Als ik nu over een maler begin,
lig ik met de fiorenzato op straat opzoek naar iemand die mij en haar op wil knappen :P

Is het overigens goed/handig/snel te controleren of de pomp (een rotatiepomp in dit apparaat als ik me niet vergis?) goed in orde is, ik bedoel, ik let alleen op druk en dat bouwt hij goed op, ook het water komt uit het slangetje gespoten..
Maar als hij dadelijk schoon gemaakt etc is en ik wil controleren of alles daadwerkelijk in orde is, moet ik me dan zoiets aanschaffen
http://www.vanpommeren.nl/barista-tools ... r-e61.html

ik loop op de zaken vooruit i know..
Geduld is niet mijn sterkste kant :P

Goh, naast mijn hobby's fotografie en koken heb ik er wel weer 1 te pakken waar je je euro's in kwijt kan zie ik bij van pommeren!
Laatst gewijzigd door N00b op ma 28 feb 2011, 17:08, 3 keer totaal gewijzigd.