Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

92
Het geeft idd veel voldoening zo'n smerig ding schoon te maken en het zegt veel over de verkoper! 90% van het werk is schoonmaken!

OK dat schoonmaakmiddel is dus het standaardmiddel om te backflushen...dat werkte bij mijn Cimbali Junior niet kan ik je melden [teveel aangekoekt].

Het door jou genoemde onderdeel is een overdrukventiel trouwens, en Kafko heeft gelijk [en ik ook een beetje] hij heeft blijkbaar een betere en die is nog goedkoper ook. Ik gaf maar een voorbeeld.
Ik had nl wel een 3-weg magneetventiel nodig, de prijs daarvan beweegt zich tussen de €28 en €47...dan heb ik liever die van €28 :D

93
Juist,
overdruk ventiel, magneetventiel is dat zwarte ding..
opslaan opslaan! :P

Ik maak me toch ook wel een beetje druk om mijn groepshoofd hoor..
Want voordat we met de operatie begonnen zondagavond en nog niets hadden ontkalkt en provisorisch hadden weggekrabbeld kwam er iig nog water uit de zetgroep...
Na het krabben en ontkalken niet meer... Wel uit de stoom en uit de waterkraan als een dolle zelfS!
Maar niet uit de zetgroep.... geen druppel..
Dus ik hoop hoop hoop dat er ergens aan kalksteen voorzit/zat welke ik nu wel weg gekregen heb na de schoonmaak acties.. maar spannend vind ik het wel :)
Het water kwam tot de mushroom, als je die namelijk losmaakte kwam er water uit...
Als je de schroef op de brug van de neus echter losmaakte, kwam er geen druppel.....

94
Spironski schreef:Het lijkt er op dat er vanaf dag 1 echt nog nooit ìets aan die machine is gedaan?! Buitenkant een beetje oppoetsen en klaar is Kees... vreselijk, wat denken mensen wel niet?
Inderdaad
die denken
leuk koffiezet apparaatje kopen en klaar... 0 laten informeren of inlezen.

ik denk ook niet dat de verkoper hem zelf ooit gebruikt heeft, hij zegt van wel..
ik vermoed dat hij hem gewoon ergens voor een prikkie heeft gekocht en hem met veel winst aan mij heeft doorverkocht..
Maar das een gepasseerd station..

95
N00b schreef:
Spironski schreef:Het lijkt er op dat er vanaf dag 1 echt nog nooit ìets aan die machine is gedaan?! Buitenkant een beetje oppoetsen en klaar is Kees... vreselijk, wat denken mensen wel niet?
Inderdaad
die denken
leuk koffiezet apparaatje kopen en klaar... 0 laten informeren of inlezen.

ik denk ook niet dat de verkoper hem zelf ooit gebruikt heeft, hij zegt van wel..
ik vermoed dat hij hem gewoon ergens voor een prikkie heeft gekocht en hem met veel winst aan mij heeft doorverkocht..
Maar das een gepasseerd station..
Maar de verkoper heeft dus niet wat espresso en cappu's gemaakt ter demonstratie?

98
N00b schreef:1 espressotje gekregen ja
om te laten zien dat hij werkte
stoom ook laten zien dat dit werkte..
Water liep nauwelijks uit de waterkraan, kwam alleen wat uitgedruppeld, door al die kalk dus..
Toen had ik eigenlijk al moeten zeggen; gast dit is NIET zgan, ik maak er 250 van :P
Nogmaals niet meer over hebben, ik ben er al overheen\

Oppassen met zuur etc .Je horlogeglas,drukmeterglas en aanrecht.
Trouwens je photobucket is niet beveiligd.

99
Ik doe er ook niet veel aan.
Enige wat ik doe is na elke pull spoelen.Na elke sessie een backflush .Na drie a 4 weken een chemische backflush.Portafilters reinig ik elke avond.That's it.
En ik neem aan 1x per jaar ontkalken? Harsfilters vervangen?

Het ìs inderdaad ook helemaal niet zo veel dat je aan onderhoud moet doen, maar we doen het wel! Als je die simpele dingen die je noemt achterwege laat gaat het vanzelf mis. En van wat ik van N00b hoor lijkt dat met zijn Bric te zijn gebeurd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

100
Heb je mijn horloge zien staan op photobucket ;)
die had ik al af,
en dat van het aanrecht etc had ik ook al bedacht ja ;)

Photobucket niet beveiligd?
in de zin van, je kunt dingen doorsturen en gebruiken ofzo/
staat totaal niets spannends in mijn PB dus echt ernstig ist niet :)

@spironski, het verbaasde me dat de verkoper wél wist te vertellen dat er gebackflusht moet worden met een poedertje in die blindfilter...
EN dat hij het harsfilter benoemde en nog zei; kijk, dies bijna nieuw (ik wist dus écht niet hoe zo'n ding eruit moest zien en dacht dat het zwarte verzadigd was...)