Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

101
Spironski schreef:
Ik doe er ook niet veel aan.
Enige wat ik doe is na elke pull spoelen.Na elke sessie een backflush .Na drie a 4 weken een chemische backflush.Portafilters reinig ik elke avond.That's it.
En ik neem aan 1x per jaar ontkalken? Harsfilters vervangen?

Het ìs inderdaad ook helemaal niet zo veel dat je aan onderhoud moet doen, maar we doen het wel! Als je die simpele dingen die je noemt achterwege laat gaat het vanzelf mis. En van wat ik van N00b hoor lijkt dat met zijn Bric te zijn gebeurd.

Ik gebruik tegenwoordig een kan.Ontkalken ga ik zeker niet vaker dan een keer per jaar doen.de laatste keer dat ik het gedaan heb ging Andrea raar doen. :cry:

102
N00b schreef:Heb je mijn horloge zien staan op photobucket ;)
die had ik al af,
en dat van het aanrecht etc had ik ook al bedacht ja ;)

Photobucket niet beveiligd?
in de zin van, je kunt dingen doorsturen en gebruiken ofzo/
staat totaal niets spannends in mijn PB dus echt ernstig ist niet :)

@spironski, het verbaasde me dat de verkoper wél wist te vertellen dat er gebackflusht moet worden met een poedertje in die blindfilter...
EN dat hij het harsfilter benoemde en nog zei; kijk, dies bijna nieuw (ik wist dus écht niet hoe zo'n ding eruit moest zien en dacht dat het zwarte verzadigd was...)
als ik een foto aanklik kan ik er 40 meer zien.

109
CarpSafari schreef:Dat 3-wegventiel is een klep, die kan ook verkalkt zijn en die word elektrisch aangestuurd. Die elektrische spoel zou ook defect kunnen zijn [alhoewel die voor je schoonmaakactie nog werkte].Die spoel is ook apart te koop trouwens. Maar logischerwijze zou de losgekomen troep die klep kunnen hebben geblokkeerd.
Ok,
bedankt,
ga ik die ook weer even demonteren vanavond....
Eehm, dat zit onder aan de de kop toch, dat magnetische 3-wegventiel, of zitten er 2 in? ook 1 bij de pomp?
en moet ik die hebben?
En kun je die open maken ja?!

Ik zou er bijna vrij voor nemen vandaag, nu wil ik haar ook zien gaan ook ;)
Ze maakt wel echt de helft minder lawaai trouwens na deze behandeling.