Hallo allemaal,
net een Vibiemme Domobar 2e hands gekocht. Mooie machine en gereviseerd.
Nu is het probleem dat thuis de aardlekschakelaar uitslaat wanneer ik m aanzet. Ook wanneer er geen andere apparaten aanstaan.
Naar de espressomonteur gegaan en daar gaat doet de machine t wel goed terwijl de reparateur een extra gevoelige aardlekschakelaar heeft.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt, Hank
Re: Aardlekschakelaar?
2Tja, dat zal je altijd zien... Ik zou eens de stekker vervangen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Die van mij doet dat ook soms.Heb er een tik met een pollepel opgegeven.Daarna is het goed.Af entoe krijgt hij nog een mep.
viewtopic.php?f=12&t=2395
viewtopic.php?f=12&t=2395
5Wellicht een nieuwe aardlekschakelaar, die dingen hebben ook niet het eeuwige leven.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
6Toch wel door een geaarde stekker? Ongeaard + metalen kast (+ water) is levensgevaarlijk.Hoenen schreef:Stekker veranderen heeft voor mijn FAEMA koffiemolen geholpen, wie weet.
Verder: aardlekschakelaars kunnen door veroudering gevoeliger worden, maar het kan ook zijn dat er vocht terecht komt waar dat niet hoort te zijn, en dat dat bij de reparateur alweer weg was...
7Hallo allemaal,
toch terug gegaan naar de espressomonteur in Amsterdam. Het bleek het verwarmingselement te zijn dat kortsluiting veroorzaakte (door kalkaanslag). Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Vibiemme Domobar.
Bedankt nog voor jullie reacties.
Groet, Hank
toch terug gegaan naar de espressomonteur in Amsterdam. Het bleek het verwarmingselement te zijn dat kortsluiting veroorzaakte (door kalkaanslag). Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Vibiemme Domobar.
Bedankt nog voor jullie reacties.
Groet, Hank
8Tja, dat is dan toch wel iets voor de monteur. Maar de machine was gereviseerd en dan toch kortsluiting door kalkaanslag...?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder