Re: 2 bonen reservoirs in espresso machine, bestaat dit?

11
Rijdt Skoda zeker? Lekker goedkoop Audi rijden ;) het enige merk dat zich volledig een Jura mag noemen is Capresso, de rest maakt gebruik van wat Jura heeft achtergelaten. Bijna niemand produceert zelf nog. Het is allemaal componentenbouw geworden.

Grinds in je volautomaat wordt afgeraden, cleaned hooguit je maalschijven, meer niet. Zal wel eens een fotootje posten van een ietwat aangeslagen molen.

Ik ga voor 150 euro niet lopen hobbyen met een stofzuiger en aquariumborstels. Dat is ook niet de klant die een Jura koopt en zo is er weer voor iedereen een passende machine op zijn of haar niveau. De een wenst gemak de ander kiest voor prijs. Dat is de markt en die wordt voorzien van ieder wat wils...
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

12
Audis zijn inderdaad echt heel duur als er iets kapot is:)
En hoewel ik snap dat een gehele teardown en alle pakkingen vervangen 150E kost blijft het wel 150E en is het imo niet vreemd dat mensen daar van schrikken. Jura_Impressa zegt het heel eerlijk maar er zijn vast genoeg dealers die dat pas na 3 jaar doodleuk vertellen. Ook snap ik dat mensen liever zelf schoonmaken. Je bent immers toch je geliefde apparaat een tijdje kwijt als je het laat doen.
Verder kost mijn onderhoud me een flesje schoonmaakazijn, een pakkinkje en wat vet per jaar. Eens in de 10 jaar misschien wat maalschijven. Als dat, want ze gaan ongeveer 500kg mee. Weet iemand trouwens waarom jura geen 68mm schijven in haar apparaten stopt? Zelfs de hele dure juras hebben minischijfjess
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

13
Audi's zijn sowieso duurder, ook in aanschaf. Maar het succes van de duurdere merken zal een oorzaak hebben. Wellicht is dat kwaliteit, materiaalkeuze, garantievoorwaarden of restwaarde.

€ 150 euro...is het veel? Ik vind het voor het doel (mijn kopje koffie) niet teveel. 2 cent per kopje...waar gaat het over. Zet het eens af tegen 34 cent voor bijv. een Nespresso cupje...

Het invetten van een machine, vervangen van maalschijven in de molen en het vervangen van o-ringen laten ook veel mensen aan de monteur over. En ook dat kost geld...kom je met het huidige gemiddelde uurloon alweer een stuk in de buurt van € 150,-. En ga me dan niet vertellen dat een échte onderhoudsbeurt op een halfautomaat in 10 minuten is gebeurd.

Dus kiest iedereen zijn eigen machine: wel of geen uitneembare zetgroep, wel of niet knutselen, enz enz enz...
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

14
Jura_Impressa schreef:En ga me dan niet vertellen dat een échte onderhoudsbeurt op een halfautomaat in 10 minuten is gebeurd.
La Peppina heeft weinig onderhoud nodig als je haar om de zoveel tijd ontkalkt en af en toe een nieuwe zuigerpakking geeft. De zuigerpakking is dan wel een 5 minuten werkje. Maalstenen vervangen bij de Faema MC duurt een 15 minuten ongeveer. Maar dat hoeft dan ook maar iedere 500kg te gebeuren ;)

Een E61 groep uit elkaar halen is dan wel echt een hele klus zoals het er naar uitziet.

Het hangt dus heel erg van de machine af.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

16
Volgens mij vergelijkt Blue de Peppina ook niet met een superautomaat. Hij zet het er alleen maar even naast. En inderdaad blinkt een Peppina uit in eenvoud terwijl een Super voor mij het toonbeeld is van gecompliceerdheid.

In dat licht bezien vind ik een volledige beurt van €150, hoewel veel geld, niet onredelijk klinken. Ik ken ergere voorbeelden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Jura_Impressa schreef:Rijdt Skoda zeker? Lekker goedkoop Audi rijden ;) het enige merk dat zich volledig een Jura mag noemen is Capresso, de rest maakt gebruik van wat Jura heeft achtergelaten. Bijna niemand produceert zelf nog. Het is allemaal componentenbouw geworden.
Ook Jura produceert niet zelf, maar Eugster frismag doet het voor ze. Net zo als voor Nivona, Bosch, Siemens en misschien nog wel anderen? (Capresso kennelijk? Melitta lijkt ook dezelfde zetgroep te hebben)

Het is dus idd allemaal componentbouw van dezelfde producent. Het hart is hetzelfde, de omhulling verschilt. Niemand gebruikt "restjes" van Jura.

Zoals in het begin al aangegeven vind ik voor wat je ervoor krijgt, jullie onderhoudsbeurt heel netjes geprijsd. Maar het eea is ook in verhouding te zetten met de nieuwprijs.
Als je die Jura koopt van €1200, dan is die 150 relatief minder dan bij een ander merk (v dezelfde producent) voor €500 (12,5% vs. 30%).
Laatst gewijzigd door R&B op zo 20 mar 2011, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30