Faema E91 2 groeps handleiding

1
Voor een ouder type Faema E91 met rode display met 4 posities zoek ik een handleiding of de wijze voor deze machine te programmeren is.
Er is eerder op dit forum naar gevraagd maar dat zie ik niet de info die ik nodig heb.

Het lijkt mij sterk dat er niemand is die iets van deze machine weet. Fabrikant en importeur geven
helaas geen reactie.

Alvast bedankt

Re: Faema E91 2 groeps handleiding

3
Dat is mooi. Het gaat om de machine met dit paneel.
faema foto.jpg
De belangrijkste vraag:
Hoe stel ik de doorloophoeveelheden in voor het warmwater en de koppen.

Daarnaast kan nog je nog via de knop naast de display in een selftest modus komen maar op welke manier is me niet helemaal duidelijk. Welke functies kan ik hiermee testen?

Verder zitten er nog functies op van tijd, eindtijd, opstarttijd, aantal geserveerde koppen etc.
Wellicht niet noodzakelijk maar wel aardig om te weten hoe het allemaal werkt.

Alvast bedankt voor de moeite

Marcel

Re: Faema E91 2 groeps handleiding

4
Doorloop hoeveelheden moet je per keuze instellen;

Druk de stopknop van de destreffende groep in tot je een erg zacht piepje hoort ( piep _________piep______piep_______ ) druk nu de knop in van de in te stellen keuze en blijf deze vasthouden tot je de juiste dosering water hebt bereikt. Als je hem in serviesmaat af wilt stellen doe je dit uiteraard met de bijbehorende filterdrager met vers gemalen en getamperde koffie en het juiste servies ;).

Voor het heet water geld eigenlijk het zelfde als voor het koffie water, alleen maakt het nu niet uit welke groep je gaat aanspreken voor het openen van het programmeer menu.

De zelftest die je benoemd ken ik niet, de knop die je bedoeld naast het display gebruiken wij voor het bladeren door het menu en de ingestelde waardes.

De ingebouwde timer zou ik niet gebruiken ivm het afkoelen en opwarmen van de boiler, hiermee verooraak je teveel stress in het koper en gaat de boiler geheid lekken op plekken waar je het niet wilt, beter kun je ervoor kiezen om de machine continu aan te laten staan, het is bezewen dat dit net zoveel ( lees misschien zelfs minder ) stroom trekt waardoor je ook hier nog eens goedkoper uit bent.

Het aantal gedoseerde hoeveelheden kun je idd ook aflezen alleen staan hier getallen die zijn verkregen door het optellen van elke keer dat je een keuze knop hebt ingedrukt, dus dubbel espresso en dubbele koffie moet je zelf maal 2 doen :).

Als er nog verdere vragen zijn dan hoor ik ze graag en probeer ze naar eer en geweten te beantwoorden.

Gr Joost