Re: Wat doen jullie voor de kost?

102
Martijn schreef:Wat doen jullie voor de kost? Wie van jullie is professioneel met koffie bezig en wie niet? Van een aantal van jullie weten we het natuurlijk al maar ik wil jullie toch vragen hier nog eens specifiek aan te geven wat je zoals doet... onder werktijd.
Ik werk dus profi in de koffie hahaha, zie ook ik stel me even voor, want ga niet weer dat verhaal uitwerken hehehehe :P :D :P

103
Ben bezig met de laatste loodjes van de "verbouwings-sabatical". Dik een jaar geleden een boerderij gekocht en die compleet verbouwd. Omdat we al snel merkten dat we veel contact wilden met de aannemer tijdens de bouw liepen we tegen de factor "werktijd" aan. Als wij vrij waren was er niemand meer in de boerderij.

Door mijn baan op te zeggen heb ik continu contact kunnen hebben met de mensen die bezig waren en uiteindelijk flink wat zelf kunnen doen en daarmee veel bij kunnen sturen en ook flink wat geld kunnen besparen. Inmiddels geldt dat wat wij niet kunnen we (al dan niet snel) kunnen leren.

Maar ja, ons geld is ook niet oneindig dus op dit moment ben ik weer bedrijven aan het keuren op basis van de koffie die ze schenken. Ik zoek vrij divers in de hoek van teammanager ICT, service management, functioneel beheer etc. Tot nu toe heb ik nog geen nieuwe werkgever gevonden, al helemaal geen die echt lekkere koffie schonken 8-)
Kei veel groeten!

Joost

105
Na een periode van studie, stage en werk in Shanghai, China zit ik nu een jaar en 2 maanden werkeloos thuis in NL. Iedereen maar roepen dat de economie weer herstelt, merk er persoonlijk niets van. De Sociale Dienst doet haar naam ook niet echt eer aan. Als werkloze voel ik me behandeld worden als een hond. Excuseer, de situatie frustreert mij.

Frank
"Als dit koffie is, breng me dan alstublieft thee, maar als dit thee is, breng mij dan alstublieft koffie."

106
Frank, nog een paar dagen en dan ben ik uit de situatie die jij beschrijft.

Het heeft bij mij anderhalf jaar zoeken gekost voordat ik een werkgever vond die me wilde betalen voor wat ik kan maar vandaag maken ze de contracten op en komt alles goed en ga ik uit dienst bij het UWV. Een van de slechtste werkgevers waar ik ooit voor "gewerkt" heb. Niet alleen vanwege het salaris maar vooral ook vanwege de manier waarop ze je te woord staan, alsof je er lol aan hebt om 30% van je loon in te leveren en dan "lekker" thuis te gaan zitten. En dan ook nog eens komen met "al het werk is passend" en dan denken aan banen waar het bruto loon lager is dan wat je nu netto krijgt. Ja, dat motiveert!

Je gevoel dat je als 3e rangs burger wordt behandeld herken ik wel. Ook alle verhalen van "het gaat steeds beter met de economie" doen eigenlijk erg weinig voor het individu.

Wat ik altijd belangrijk vind is dat je blijft geloven in jezelf en vooral creatief worden in je brieven en gesprekken. Dat blijkt toch te helpen.

Succes!
Kei veel groeten!

Joost

110
Na een "carrière" van 15 jaar als chauffeur/verhuizer ben ik ongeveer anderhalf jaar terug overgestapt naar het vak als audicien.. Bij een zelfstandige onderneming aan het werk gegaan icm driejarige studie die ik in twee jaar probeer af te werken.

Koffie drinken we wel op het werk, echter met een volautomaat.. Na het kapotgaan van onze senseo en vrienden die een rancilio hebben was mijn interesse gewekt. Nu, een anderhalve week na levering van Silvia icm K3 heb ik een nieuwe hobby ontwikkeld.. Euh, hobby?! ...meer obsessie.. ;-)