CVA 620 loopt niet goed door

1
Beste mensen,

Graag jullie expertise bij een probleem met mijn koffiemachine, een Miele CVA 620.
In het display verschijnt voortdurend de melding "ontluchten". Dit lukt echter vaak niet of pas na heel lang proberen. Ik heb hem uit elkaar gehaald, de pomp werkt goed (uit de machine geprobeerd). Ook het veigheidsventiel op de pomp zit niet verstopt
Ook zitten er in het aanzuigtraject van het water vanuit het reservoir verder geen opstoppingen oid. Het lijkt er dus op dat de pomp zn aangezogen water niet goed kwijt kan, daardoor luchtbellen slaat en vervolgens de melding ontluchten verschijnt. Uit de pomp komen 2 leidingen, een is om het bakje onder de zetgroep mee door te spoelen, de andere is de leiding die naar het verwarmingselement gaat. Nu heb ik deze leiding los gehaald en even geprobeerd of ik hier met mijn mond lucht doorheen kon blazen. Dit lukt dus absoluut niet, of is dit normaal, zit er nog een ventiel ofzo (machine stond wel uit)? Het rare is dat het me uiteindelijk altijd wel weer lukt om de machine werkend te krijgen maar dat eindeloze ontluchten is gewoon spuperirritant en het komt ook te vaak voor.
Weet er iemand of het verwarmingselement de boosdoener kan zijn of waaar ik het evt ook nog kan zoeken?
PS: Resetten heb ik al geprobeerd.
Alvas bedankt!

Re: CVA 620 loopt niet goed door

2
Heb je hier al eens gezocht op Miele CVA 620? Of die machine is heel veel verkocht, of het is een slecht apparaat, blijkbaar... (of beide).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: CVA 620 loopt niet goed door

4
Hoi,

we zijn erg benieuwd hoe je dit probleem uiteindelijk hebt kunnen oplossen. We zitten met hetzelfde probleem, alleen die van ons blijft nu op ontluchten hangen. Apparaat open gemaakt en van alles onderzocht maar niet kunnen vinden wat het is! Bij ons lijkt het er nu op dat de pomp defect is. Weet jij waar die zit?
Bedankt alvast voor je antwoord,
groeten,
Sas