Vast water aansluiting, om te bouwen?

1
Simpel vraagje. Stel ik koop een machine die gemaakt is voor vastwateraansluiting, kun je daar omheen?
Kun je een waterresevoir maken en hem daar gewoon op aansluiten, of heb je dan te weinig druk. Zou je hem dan hoger kunnen zetten om die druk te creëren (op de koelkast bijvoorbeeld, ongeveer 60 cm hoger dan het aanrechtblad), of is dat veel te weinig en zou je het reservoir dan bij wijze van spreken op zolder moeten zetten? Of kun je drukverhogende tussenstukken monteren (pompje?)

Ik kan hem morgen eventueel al kopen...
Laatst gewijzigd door Joep op ma 09 mei 2011, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Vast water aansluiting, om te bouwen?

2
Joep schreef:Simpel vraagje. Stel ik koop een machine die gemaakt is voor vastwateraansluiting, kun je daar omheen?
Kun je een waterresevoir maken en hem daar gewoon op aansluiten, of heb je dan te weinig druk. Zou je hem dan hoger kunnen zetten om die druk te creëren, of is dat veel te weinig en zou je het reservoir dan op zolder moeten zetten? Of kun je drukverhogende tussenstukken monteren (pompje?)

Ik kan hem morgen eventueel al kopen...
De vraag lijkt simpeler dan het antwoord, als je al een vat op zolder wilt gaan zetten om druk op te gaan bouwen, moet je toch ook een lekvrije leiding aanleggen, kan je beter een waterleiding aanleggen, dat is maar een kleine moeite, waarom problemen zoeken als ze er niet zijn, trouwens hoe wil je dat vat op zolder vullen, met een waterleiding? Die kan je dus ook daarvandaan aansluiten naar je machine :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Dat op zolder was ook meer gein (of anders gezegd hypothetisch). Zo van, als hij zo hoog moet om voldoende druk te geven gaat dat dus niet werken.
Maar ik zit in een studentenhuis en gaten boren in de keuken is niet echt een optie, vandaar...
Laatst gewijzigd door Joep op ma 09 mei 2011, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

5
Werkt dat ook met een levermachine?
Die man heeft een pompje naar de onthardertank, en vandaar alleen een slangetje naar de machine toch?
Een levermachine zonder motor heeft toch een 3 bar nodig, voor de preinfusie?

6
Joep schreef:Dat op zolder was ook meer gein. Zo van, als hij zo hoog moet om voldoende druk te geven gaat dat dus niet werken.
Maar ik zit in een studentenhuis en gaten boren in de keuken is niet echt een optie, vandaar...
Daar heb ik nog wel een opmerking over " De boom in met je Gein " :!:

Zoek het maar lekker uit met je studentikoos gedrag. :evil:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
Nee, niet gewonnen, maar ik zoek verder naar een mooie hefboom.
Een oude conti gevonden, maar de man (frans) zegt dat hij het niet doet omdat le moteur er niet inzit.
Heeft zo'n hefboommachine een motor vraag ik me dan af, maar daar mail ik m nog even over. Ik zoek verder.