hrichard schreef:De douane kan daar niet zoveel over zeggen. Als iemand jou een kado wil sturen dan kan dat, is dat zo gemarkeerd dan kan de douane niet beslissen dat het geen kado is. Ze maken je pakket ook echt niet zomaar open.
Jij gelooft zeker nog in sprookjes, mijn Kadootje uit The States heeft 2 maanden bij de Douane gestaan, mijn pakje was een verjaarscadeau van een Amerikaanse vriend, 2 cameraatje die hier niet verkocht zijn en daar 15 dollar het stuk waren en 8 dollar verzenden, werd netjes opengemaakt en nagezocht bij de US collega's en wegens een berg miscommunicatie werd daar een waarde van 300 dollar aan toegekend, ik werd er niet vrolijk van toen ik het pakketje na 2 maanden in R.dam kon afhalen met een te betalen bedrag van iets meer dan 125 euro, ik heb ze daar vriendelijk te kennen gegeven dat ze het pakket maar in een niet nader te noemen gaatje konden stoppen, ik had voor de zekerheid een ebay uitdraai gemaakt waar 3 van die cameraatjes weggingen voor nog geen 30 dollar samen, Toen werd er doodleuk gezegd nu betalen en dan bezwaar aantekenen en kijken of het ontvankelijk zou worden verklaard, ben niet zot of zo, dus niet betaald, weggegaan en 4 dagen naderhand werd het pakketje netjes thuisbezorgd door de pakketpost, geen sorry, helemaal niks van dien aard. ik heb het er maar niet meer over gehad, en dan te weten dat op het pakket alle papieren in orde waren ook de douaneverklaring en het stickertje met de inhoud.
Douane, een kennis werkt erbij, alleen direct aan de grens, heb het er met hem over gehad, en hij zei je hebt het nu toch, als je nog meer stennis gaat trappen, pakken ze je op je de postcode keer op keer.