Keuze maken...nog een vraagje

1
Ik ben op zoek naar een espressomachine, maar zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie ervaringen mijn keuze gemakkelijker kan maken..
Ik heb 500-600 euro te besteden.
Via Kieskeurig heb ik n.a.v. de reviews mijn 'keuze' laten vallen op de Melitta Caffeo Bistro. Mede vanwege de dubbele bonenreservoir (gewoon en caffeinevrij). Dit leek me handig, maar dat zal moeten blijken.

Nu ken ik het merk alleen maar van de koffiefilters, wist niet dat ze ook machines hadden.
Wie weet hier iets meer van? (kwaliteit vh apparaat en koffie o.a., duurzaamheid).

Andere suggesties zijn ook welkom hoor. Had al gezocht op Saeco, Gaggia en Jura, maar telkens kwam ik veel reviews tegen met mankementen en korte levensduur.
Wat is jullie ervaring?
Laatst gewijzigd door Pip op wo 25 mei 2011, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Keuze maken...

2
Saeco maakt machines voor Gaggia (volautomaten) en Saeco is onlangs overgenomen. Jura staat niet bekend om een korte levensduur, maar om het onderhoud. Onterecht m.i., dat heeft te maken met het (gebrek aan) deugdelijke voorlichting. Ik meen dat een Jura nog steeds de betere prijs/kwaliteitverhouding heeft, maar zit boven je budget.

Ik zou niet teveel op reviews afgaan, maar meer op winkels en deugdelijk advies in de winkel. Reviews zijn vaak vervuild met meningen van commercieel belanghebbenden. Daar ben ik er in dit geval ook een van ;)

Levensduur is voornamelijk iets waar je ook zelf verantwoordelijk voor bent. Kies een mooie machine die bij je past en doet wat je wil, op een makkelijke en vooral lekkere manier! Succes!
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Keuze maken...

3
Inderdaad zou ik erg weinig waarde hechten aan reviewsites van consumenten. Daar wordt de grootste onzin op geschreven, mensen zijn bijna altijd blij met hun dure aankoop, ze weten niet beter en dan heb je nog de vervuiling.

Welke machine je ook gaat kopen: zorg voor een schone machine en gebruik zo vers mogelijke bonen. Dat zou wel eens belangrijker kunnen zijn dan welk merk of type.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuze maken...nog een vraagje

5
Aangezien ik in de koffiewinkels niet veel wijzer wordt (tegenstrijdig en wisselend advies), nog maar een vraag.

Gisteren mijn vakantiegeld gekregen en ik ben van plan om een gedeelte hiervan te besteden aan een koffiemachine.
Ik twijfel nog steeds, lees en hoor veel tegenstrijdige berichten.

Mijn eerste keus is nog steeds de Melitta Caffeo Bistro, maar ik heb ook de Melitta CI gezien. Deze is wel iets duurder, maar goed als deze beter zou zijn, dan spaar ik iets langer.
De CI heeft een melkreservoir en kan automatisch cappuccino / caffe latte maken. Ziet er leuk uit, maar is deze toevoeging ook echt het extra geld waard?

Heeft iemand van jullie CI (of de Bistro) en zijn/haar ervaring hier vertellen?
Ik heb hier al veel gezocht op deze (en ander merken) machines, maar ik kom er niet uit wat nu een goede keuze zou zijn.

Re: Keuze maken...nog een vraagje

6
Dat volautomatisch melk schuimen op die gevallen is volgens mij meestal een mislukking, je krijgt er erg "fluffy" melkschuim mee, absoluut geen microfoam. Daarbij kan er weer iets stuk en moet je het voortdurend schoon maken. Ik zou voor het simpelste apparaat gaan en zelf de melk doen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder