Re: Boilers

12
Aadje schreef:
Een A klasse apparaat zoals Expobar, Vibiemme, ECM is natuurlijk top! Maar ik kan me voorstellen dat het ook meteen een grote uitgave is.
Kijk ook eens naar wat B-Klasse apparaten bijvoorbeeld de Ascaso Steel DUO of een Quickmill 3004.
Wat voor klasse zijn Kees van der Westen, Synesso, La Marzocco en Dalla Corte dan? Triple A?
Prosumer klasse.

13
Het klinkt toch mooier om KVW, La Marzocco cs. als Buitencategorie, als Koningsklasse te noemen, dan de machines van Vibiemme of ECM (en La Scala ;) ) als "B-klasse" te categoriseren. Dat klinkt een beetje lullig, toch? Zeker omdat vaak wel gebruik wordt gemaakt van professionele onderdelen in deze klasse.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
Dat A, B en C klasse is iets wat ik ben tegengekomen op de website van Tiramisu. Dat is de Isomac importeur. Zij schalen de supersimpele machines zoals de Isomac Giada in als C klasse (puur huishoudelijk gebruik) een machine als de isomac Venus en Zaffiro (vergelijk met een Silvia en domobar) als B klasse. Ten slotte de machines met warmtewisselaar classificeren ze dan als A klasse (Isomac Tea)
Op zich wel een redelijke verdeling die het voor een onwetende consument wat duidelijker maakt wat de verschillen zijn. Voor zo iemand is een Isomac Tea de top. Echte liefhebbers weten natuurlijk wel beter. Machines als de Speedster en de GS/3 zijn de top van de A klasse zo zou je het eigenlijk kunnen zien. Voor een horecaondernemer stellen ze echter niets voor want productie kan je er niet op draaien met 1 groep en 1 stoompijp. Voor thuis blijven er denk ik weinig wensen meer over als je zo'n machine hebt. Behalve dan een Mazzer kony of robur en een hele goede koffiebrander ;)
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

15
Harm schreef:
Aadje schreef:
Een A klasse apparaat zoals Expobar, Vibiemme, ECM is natuurlijk top! Maar ik kan me voorstellen dat het ook meteen een grote uitgave is.
Kijk ook eens naar wat B-Klasse apparaten bijvoorbeeld de Ascaso Steel DUO of een Quickmill 3004.
Wat voor klasse zijn Kees van der Westen, Synesso, La Marzocco en Dalla Corte dan? Triple A?
Prosumer klasse.
Dacht het niet hè? Pro-sumer is een samentrekking van Pro en Consumer, dus tussen consumenten-, en professionele klasse in. De genoemde merken staan toch duidelijk op professionele hoogte.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Spironski schreef:
Dacht het niet hè? Pro-sumer is een samentrekking van Pro en Consumer, dus tussen consumenten-, en professionele klasse in. De genoemde merken staan toch duidelijk op professionele hoogte.
Inderdaad....je zou hooguit apparaten zoals de GS/3 en de Speedster zo kunnen kwalificeren.