la messoni

1
vandaag een la messoni op mijn aanrecht gekregen. en niet zo maar een, maar de mce-4. geen nieuwe dus, maar glimmen doet ie nog.
esspresso maken ook, maar vlak nadat mijn ouders deze hadden aangeschaft is ie bovenop de keukenkastjes terecht gekomen en daar heeft ie de afgelopen 10 jaar of zo gestaan.
dus ik de rubbers en dergelijke gecontroleerd, even gecheckt of het overdrukventiel niet vastzit, en doorspoelen maar. maar wat een troep komt er uit zeg!

het lijkt wel heel fijn zand, wat tussen je vingers makkelijk te verpulveren is.

heeft er iemand nog tips en trucks voor mij met mijn oldtimertje, herkent iemand die zooi bij het doorspoelen?

oh, en is het pijpje voor de melkopschuimer te verstellen? hij hangt zo dicht bij de piston...

Re: la messoni

2
Zó oud is dat apparaat toch ook weer niet? Dat fijne stof klinkt niet echt lekker, zou inderdaad verpulverd rubber kunnen zijn, in zo'n warme en vette omgeving al waarin deze heeft gestaan verbaast me dat niet.

Lijkt me dat er nog wel onderdelen voor te krijgen moeten zijn?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder