Nieuw: Ascaso i1d

1
Hai Mede-Liefhebbers,

Zojuist een koopje van Marktplaats opgehaald! Een mooie maler voor naast mijn Rancilio Silvia dacht ik zo. De Ascaso i1d

Molen was 2 jaar oud en vrij weinig gebruikt. Ook de maalschijven zien er naar mijn menig goed uit. Verkoper gaf aan dat het om conische maalschijven ging, maar na het openmaken vindt ik ze er toch behoorlijk plat uit zien. Misser!
Maler maakt helaas wel iets meer geluid dan ik had gehoopt...

Traploos instelbaar:
Afbeelding

Maalschijven (hier nog vies):
Afbeelding

Chrome Body:
Afbeelding

Mijn CoffeeCorner:
Afbeelding

Groet,
Chaim Kwakman
Laatst gewijzigd door ChaimKwakman op di 23 aug 2011, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...

Re: Nieuw: Ascaso i1d

2
Ik had voor die paar tientjes meer toch voor een Pro molen gegaan, maar ja het zijn jouw centen en je zal de beperkingen van de Ascaso snel genoeg ondervinden, maar toch gefelisieflapsteert met je nieuwe molen :)

Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Nou, je kan in elk geval aan de slag! €65 is ook weer niet zoveel geld en die Ascaso is ook niet een al te beroerde maler.

Natuurlijk kan je je afvragen of een pro maler voor 4 tientjes méér niet een betere prijs/kwaliteit verhouding biedt. Gaat langer mee en geeft beter maalresultaat. Maar het is inderdaad je eigen afweging, veel plezier nu met het koffie zetten!

Je koopt nu toch wel verse bonen hè? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Pro maler voor 4 tientjes meer, dan bedoel je die T80?
Bijvoorbeeld; maar er komen ook andere professionele malers voorbij voor niet al teveel geld. Ze hebben vanzelfsprekend wel als overeenkomst dat ze allemaal groter zijn dan zo'n Ascaso.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder