Mag een slotje op is bij ons geregeld

1
Wie heeft er ook slechte ervaringen met de garantie van Phillips / Saeco machines ?

Wij hebben voor in ons studenten huis een Phillips saeco staan, nu is het volgende aan de hand 3 maanden gedraaid met nog geen 300 kopjes koffie mee gezet en het apparaat begon te lekken. Waar we dus nog voor een jaartje of 2 garantie op hadden nu blijkt een filter in de machine lek te zijn dus vandaag dat er ook een hele grote plas water onder de machine lag. Nu is mijn vraag aan jullie vinden jullie het normaal als de machine nog onder de garantie valt om er dan 190 € aan te besteden of vinden jullie ook dat het gewoon vergoed moet worden vandaar de naam garantie toch ! Nu vragen ze ook om dat we er niet mee akord zijn gegaan of we dan 100 € onderzoeks kosten willen betalen beetje vreemd.

Een ding weet ik wel zeker ik zal nooit meer een seaco machine aanschaffen

Wat kunnen jullie mij als advies geven ?

Groet Guido
Laatst gewijzigd door Guido1985 op do 11 aug 2011, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Ervaringen met Saeco machines

2
Heb het onderwerp even verplaatst: de namen Saeco en Scae lijken dan wel op elkaar, maar het gaat wel degelijk om heel wat anders. :D

Dat even terzijde: dat garantie verhaal komt wel bizar op me over, waar heb je inderdaad anders garantie voor?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Ervaringen met Saeco machines

4
Pasicci schreef:ik heb enkele jaren in een winkel gewerkt, in principe word enkel slijtage en breukschade niet gedekt

300 kopjes is totaal niets mbt garantie, ik zou hun toch wat beginnen lastig vallen hierover :)
Wat is jou advies hier over, bozen brief schrijven ? of gewoon bellen.. Want dit slaat echt alles vind ik zelf. En kijk als de garantie nu viel over het aantal kopjes koffie begrijpelijk maar dan moet je niet mauwen als het om een lek gaat waar wij niet over kunnen gaan fabrieksfout lijkt me toch ?

Niet de onze
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Ervaringen met Saeco machines

6
Spironski schreef:Heb het onderwerp even verplaatst: de namen Saeco en Scae lijken dan wel op elkaar, maar het gaat wel degelijk om heel wat anders. :D

Dat even terzijde: dat garantie verhaal komt wel bizar op me over, waar heb je inderdaad anders garantie voor?
Nog meer bizar is dat deze persoon machines verkoopt namens de winkel waar die werkt en dan nu zo'n raar probleem, beetje idioot is het toch wel allemaal !! ik weet niet wat voor bizarre dingen hier nog meer gaan passeren, maar er moeten toch links en rechts zeer grote :?: :?: gezet worden.
Oke duidelijk maar nogmaals ik ben geen handelaar heb gewoon een paar machines te koop staan waar wij van af moeten, als winkel zijnde en ps dit vond ik wel een mooie plek omdat hier tenminste koffie liefhebbers zijn die wel verstand hebben van machines. : ) positief bedoeld en natuurlijk genieten van een mooi kopje koffie
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Ervaringen met Saeco machines

7
@3aan schreef:
Spironski schreef:Heb het onderwerp even verplaatst: de namen Saeco en Scae lijken dan wel op elkaar, maar het gaat wel degelijk om heel wat anders. :D

Dat even terzijde: dat garantie verhaal komt wel bizar op me over, waar heb je inderdaad anders garantie voor?
Nog meer bizar is dat deze persoon machines verkoopt namens de winkel waar die werkt en dan nu zo'n raar probleem, beetje idioot is het toch wel allemaal !! ik weet niet wat voor bizarre dingen hier nog meer gaan passeren, maar er moeten toch links en rechts zeer grote :?: :?: gezet worden.
Oke duidelijk maar nogmaals ik ben geen handelaar heb gewoon een paar machines te koop staan waar wij van af moeten, als winkel zijnde en ps dit vond ik wel een mooie plek omdat hier tenminste koffie liefhebbers zijn die wel verstand hebben van machines. : ) positief bedoeld en natuurlijk genieten van een mooi kopje koffie
@3aan, toch fijn dat jij je erg druk maakt, maar is niet nodig hoor ik kan goed voor me zelf zorgen en ik ben gewoon benieuwd naar reacties.

Groet
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Ervaringen met Saeco machines

8
En als je het er met de vertegenwoordiger van Saeco over hebt? Zo'n korter lijntje werkt meestal veel beter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Ervaringen met Saeco machines

9
Spironski schreef:En als je het er met de vertegenwoordiger van Saeco over hebt? Zo'n korter lijntje werkt meestal veel beter.
Heb hem al gesproken maar hij zou me nog bellen, daarover maar moet toch toe geven dat jura toch veel beter is voor zijn klanten. van hun krijg je tenminste een leen machine. ( zo ver ik weet )
Maar dit is wel triest vind ik zelf. Al zijn wij een studenten huis maar koffie is erg belangrijk voor ons. vooral met dead lines dan zijn tien koppen espresso niet voldoenden : )
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Ervaringen met Saeco machines

10
Wat nu het probleem lijkt te zijn is het volgende deze machine is gekocht via koffiediscounter.nl door mijn huisgenoot, nu is het volgende aan de hand deze machines worden overal uit het buitenland gehaald volgens Seaceo & Jura, van daar dat de prijs ook zo absurt laag is. Nu krijg je dus het verhaal wie is er verantwoordelijk voor de garantie! Wat ik tot nu toe gehoord heb na navraag bij seaco is dat met deze machines niets word gedaan ( ze blijven leuk op de plank staan ) en worden terug gestuurd word naar het land van herkomst, ( wie weet wat dat is )dus vandaar deze achterlijke hogen prijzen van 100 € aan onderzoeks kosten en 190 € aan reperatie kosten. Wat ik zelf ook idioot vind.
Dus A.u.b. Kijk uit bij het kopen van koffiediscounter.nl

Mijn advies niet doen want je kan fluiten naar je garantie helaas..

Groet Guido
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a