Re: Wat drink je nu?

341
't Is maar wat je met "sterk" bedoelt. Als ik denk aan een Sumatra Mandheling is die heel vol van smaak, veel body, veel smaak. Is dat "sterk"? In elk geval is de koffie niet bitter te noemen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

343
Wij hebben twee verschillende apparaten een Seaco daar gebruiken wij Lavazza oro gold voor ( bonen ) en ik heb zelf een bugatti diva daar gebruik ik nu ( bristot classic ) gemalen koffie wat ook echt goeie koffie zet. Al moet ik toegeven dat de bugatti diva iets meer water toevoegt aan de koffie, dan de seaco helaas

Groet Guido
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Wat drink je nu?

344
Al moet ik toegeven dat de bugatti diva iets meer water toevoegt aan de koffie, dan de seaco helaas
Is dat niet een kwestie van fijner malen? Of wil je zeggen dat de Diva een volautomaat is (de Saeco is een superautomaat).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

345
Spironski schreef:
Al moet ik toegeven dat de bugatti diva iets meer water toevoegt aan de koffie, dan de seaco helaas
Is dat niet een kwestie van fijner malen? Of wil je zeggen dat de Diva een volautomaat is (de Saeco is een superautomaat).
Na ik maal ze op 1,5 met een malkoning dus dat is eigenlijk wel een fijne maling. ik ga ze morgen op 1 malen kijken of dat verschil maakt. ;)
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Re: Wat drink je nu?

347
Ik wist niet dat koffie zo lekker kon zijn. En dan heb ik de molen nog niet eens optimaal afgesteld.
:mrgreen: Welkom op het forum! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

348
na een leuk dagje Maastricht gisteren en de aankoop van enkele lekkere boontjes, de nieuwe in mn Saeco is de Blanche Dael Cup of Excellence, San Louis

lekker milde koffie, ik vrees wel dat ie amper enkele dagen zal voorradig zijn, want ie is wel HEEL lekker <3
Statistiek: 83 koffievarianten geproefd
Homepage: http://caffeineismyaddiction.blogspot.com/
Favoriete koffie: Kopi Luwak, Sigri, Finca Bella Vista
Toestellen: French press (Bodum), Aeropress en een volautomaat (Saeco)

Re: Wat drink je nu?

349
Gisteren was ik even snel op rondreis en kwam bij La Casa del Café TiraMiSu in Hilversum en de espressofabriek in Amsterdam.
Bij de laatste meegenomen: R2D2 is vanaf nu niet meer enkel het overijverig robotje ui Starwars. R2D2 is het beste te omschrijven als een frisse fruitbom van zowel Natural als Honey processed Panama Los Lajones gecombineerd met de lichte zoete chocolade van de Finca Kotowa. En de naam: R2D2.....tja :-)

In mijn andere maler zit 21:16 de lenteblend. Geboren om 16 over negen, de tijd stond even stil :-)
Prachtige espresso, zoete lichte caramel en frisse ananas van de Los Lajones Honey processed, lichte chocolade van de Finca Kotowa en de volle body en het rode fruit van de la Berlina.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.