Re: Sponsors WBC 2009, 2010 en 2011 bekendgemaakt

12
Het is vast een prachtig apparaat (hoewel ik 'em wel lelijk vind!), maar ze hadden wel even betere espresso mogen zetten voor het filmpje, en ook dat automatische melkschuimgeval vond ik er niet overtuigend uitzien. Met alle stoompijpen open, dat vond ik er wel weer leuk uitzien.

Naja, de baristas zullen er vast uitstekende resultaten mee boeken...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Sponsors WBC 2009, 2010 en 2011 bekendgemaakt

16
Het WBC heeft aan het begin van het jaar (11 t/m 14 jan) een test uitgevaardigd in Canada. Alle machine fabrikanten waren aangeschreven om met een machine naar Canada te komen. Deze werden dan onderworpen aan diverse testen volgens standaarden die het WBC heeft uitgeschreven/opgesteld.
http://www.dallacorte.com/index.php?art ... =0&skip=10
Link naar de website van Dalla corte waar wat foto's op staan van het testgebeuren in Vancouver.
Naar verluid zijn er 9 fabrikanten komen opdagen met een machine en uiteindelijk voldeden er drie fabrikanten aan de gestelde eisen van het WBC: La Marzocco, Dalla Corte en Nuova Simonelli. Officieel zijn er geen uitspraken gedaan over welke machine van de drie er het beste/constantst heeft gepresteerd. Hier zijn dan ook de nodige speculaties over. Feit is echter wel dat alledrie de mogelijkheid is geboden om sponsor te worden voor de WBC in 2009/2010/2011. Het WBC heeft verteld wat het minimaal kost om sponsor te worden voor de komende drie jaar. Alle drie de fabrikanten konden middels een inschrijfing kenbaar maken wat het hun waard was om sponsor te worden. En degene met het hoogste bedrag/bod is het uiteindelijk geworden. Dat is ook niet zo gek, want die fantastische wereldkampioenschappen kosten natuurlijk de nodige pecunia.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.