Re: Vibiemme Domobar, of andere beginners machine

62
Als je vaak melk wil opschuimen zou ik het niet doen, daarvoor is een SB wat onhandig.

Verder hangt het natuurlijk helemaal af van de prijs en de staat van het ding. Als deze goed is onderhouden hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

64
Midas schreef:Als je de kritiek op dit forum leest op de SB apparaten snap je bijna niet waarom ze nog verkocht worden.
Toch zijn ze erg populair evenals de Silvas....... Ik snap dat dan niet.
Mijn vriendin drinkt koffie met melk dus 2maal per dag moet er gestoomd worden.
Het apparaat kost 300,- met malertje.
Als jij het goed vind moet je het gewoon doen, wel eerst alles controleren voordat je tot de koop overgaat, dus niet zo van; dat de machine bij de voordeur klaar staat om meegenomen te worden, wel eerst even proeven en kijken of er geen noemenswaardige lekkages zijn, een druppeltje hier of daar heb je altijd wel.

Succes !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

65
Midas schreef:Als je de kritiek op dit forum leest op de SB apparaten snap je bijna niet waarom ze nog verkocht worden.
Toch zijn ze erg populair evenals de Silvas....... Ik snap dat dan niet.
Mijn vriendin drinkt koffie met melk dus 2maal per dag moet er gestoomd worden.
Het apparaat kost 300,- met malertje.
Het is denk ik niet zozeer kritiek als wel definitie. Als je voornamelijk espresso drinkt is er helemaal niets tegen een SB, sterker: dan is dat wellicht beter dan een HX of een DB.

Maar zodra je melk wil opschuimen, zit je toch met de tegenstrijdigheid van enerzijds de behoefte aan een grote temperatuurstabiliteit voor je koffie en anderzijds één boiler die snel twee behoorlijk verschillende temperaturen moet zien te leveren.
Je staat dan hoe dan ook te wachten totdat de boiler is opgewarmd van 95C naar 125C, of omgekeerd: is afgekoeld. En dat is voor je espresso of opgeschuimde melk niet leuk, maar voor jou ook niet.
Zo nu en dan staan te wachten is helemaal niet erg, maar elke dag twee keer? Ik denk dat het snel verveelt.

Als die Domo is goede staat is, zou je hem allicht best kunnen kopen. Tegen de tijd dat je helemaal genoeg hebt van de beperkingen van het apparaat kan je hem waarschijnlijk nog met winst verkopen ook.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

67
Midas schreef:Het gaat mij niet om winst te maken en ben ook overtuigd dat dit niet is wat ik zoek.

Ik zou zeggen sla je slag !! staat er net op! gelijk bellen !!

Vibiemme Domobar helemaal nieuw

Prijs:
Bekeken:
0 keer sinds 05-07-11, 17:02

http://link.marktplaats.nl/463466535
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

70
Heeft dat niet voornamelijk met de knoppen en mantel te maken? Ik meen dat er "onder de motorkap" niet zoveel is veranderd? Nog steeds een 800ml boiler, b.v.?

En hoe dat met de E61 (HX-) groep zit heb ik eigenlijk nooit helemaal goed begrepen...