Ik heb onlang een naked portafilter besteld en binnen gekregen.
Nu heb ik deze geprobeerd, de uitloop ziet er goed uit.
Alleen sproeit hij links en rechts mijn aanrecht vol met hele kleine straaltjes... is dit normaal of doe ik dan iets verkeerd?
Re: Naked portafilter E61
2Heb ik ook last van, ook net een nieuwe gekregen en van alles al geprobeerd maar hij blijft 'sproeien'. Dus ook ik kan een paar tips gebruiken.
3Iets minder doseren of iets meer doseren wil nog wel eens helpen. Het hoort iig niet. Vooral op verdeling letten. Anders wdt.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
4Thnx voor de info, ik ga maar eens spelen met dat filter dan .
Als iemand DE oplossing heeft hoor ik het graag.
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=
5Die geeft Bluecold je toch,begrijpend lezen is schijnbaar moeilijkDaveP schreef:Thnx voor de info, ik ga maar eens spelen met dat filter dan .
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
6Ligt niet aan je portafilter, zo gaat het ook met 'gesloten' portafilter, alleen zie je het dan niet.
7Voor jou is lezen ook moeilijk of niet?grad schreef:Die geeft Bluecold je toch,begrijpend lezen is schijnbaar moeilijkDaveP schreef:Thnx voor de info, ik ga maar eens spelen met dat filter dan .
Er staat toch duidelijk dat ik er mee ga spelen?
Alleen heeft er nog iemand problemen mee, dus daar duid ik mijn vorige post op.
@ Hoenen, inderdaad daar had ik ook al aan gedacht, gewoon blijven oefenen dus .
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=
8Voor mij is lezen niet moeilijk !!
Dit zijn jou woorden toch !!
Dit zijn jou woorden toch !!
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
9Ik denk dat DaveP doelde op een simpele, kant-en klare oplossing, maar als je straaltjes hebt betekent het dat het water niet gelijkmatig door je puck heen loopt, in zoverre dat het op sommige plekken zo hard stroomt dat het eruit spuit.
Dit kan soms komen doordat je apparaat graag wat minder of wat meer hoofdruimte heeft. Maar kan ook komen doordat je verdeling ongelijk is, dit is te verhelpen met de WDT, maar de WDT is een rotkarwei.
http://www.home-barista.com/tips/switch ... 18666.html
Dit kan soms komen doordat je apparaat graag wat minder of wat meer hoofdruimte heeft. Maar kan ook komen doordat je verdeling ongelijk is, dit is te verhelpen met de WDT, maar de WDT is een rotkarwei.
http://www.home-barista.com/tips/switch ... 18666.html
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
10Ik begrijp heel goed wat ie bedoeld,maar de meeste eendagsvliegen willen een kant en klaar antwoord.
Zo werkt het niet,jij gaf de aanwijzing die,als ie dat wil ,op kan volgen !
Maar het meeste leer je door zelf te oefenen,kant en klare oplossingen,zijn er niet!!
Dat sprietzende OP kom ik ook nu nog af en toe tegen,maar oefening baart kunst.
Zo werkt het niet,jij gaf de aanwijzing die,als ie dat wil ,op kan volgen !
Maar het meeste leer je door zelf te oefenen,kant en klare oplossingen,zijn er niet!!
Dat sprietzende OP kom ik ook nu nog af en toe tegen,maar oefening baart kunst.