Het lijkt goed te werken. Ik heb echter voor de zekerheid toch maar een nieuwe besteld bij Rocket.
Even een andere vraag; Als ik de stoomkraan voor het eerst na aanzetten open draai ontsnapt er maar een klein beetje druk voor de meter op 0 staat. Dan gaat de boiler aan de slag en is er snel voldoende druk. Het lijkt net of ik dit eerst een keer moet doen om voor voldoende druk opbouw te zorgen. Is dat bij iedereen zo? Misschien is dit normaal bij een HX machine maar ik kan er nergens informatie over vinden.
Re: Druk (meter) ECM Cellini
22Klinkt een beetje naar valse lucht. Mijn machine doet het niet, maar ik heb wel vaker gelezen dat dit aan de hand kan zijn. Je moet natuurlijk niet hebben dat je machine niet goed op temperatuur komt vanwege die valse lucht en zou er wel op letten om bij in het begin even te ontluchten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
23Dus dit is een bekend verschijnsel? Hmmm wel vreemd, ik moet het elke keer doen anders zakt de meter bij openen van de kraan helemaal terug. Hier is niets aan te doen?
Inmiddels heb ik een nieuwe drukmeter in de machine gezet dus dat moet weer kloppen
Inmiddels heb ik een nieuwe drukmeter in de machine gezet dus dat moet weer kloppen
24En komt er nu ook al lekkere espresso uit je machine?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
25Sinds mijn thuiskomst van vakantie staat de drukmeter van onze ECM Cellini op 2,5 bar..
Hoe kan dit ineens gebeuren, en even zo belangrijk, hoe krijg ik hem weer normaal?
Alvast bedankt
Frans Mineur
Hoe kan dit ineens gebeuren, en even zo belangrijk, hoe krijg ik hem weer normaal?
Alvast bedankt
Frans Mineur
26Hallo koffie liefhebbers,
ik zal me even voorstellen: Frans Mineur, in het bezit van een ECM Cellini.
Bij terugkeer van vakantie in Italia (koffie!), doet onze ECM vreemd, dwz; de drukmeter blijft na aanzetten maar hoger uitslaan, tot 2,5 bar, terwijl ik het idee heb dat er minder druk uit bijv de stoompiijp komt en ook na 'n espresso komt er weinig water uit de uitloop en hoor je niet de gebruikelijke 'zzwoessszj'.
Heeft iemand een idee hoe dit probleem kan zijn ontstaan, en minstens zo belangrijk hoe dit kan worden verholpen?
Ciao!
Frans
ik zal me even voorstellen: Frans Mineur, in het bezit van een ECM Cellini.
Bij terugkeer van vakantie in Italia (koffie!), doet onze ECM vreemd, dwz; de drukmeter blijft na aanzetten maar hoger uitslaan, tot 2,5 bar, terwijl ik het idee heb dat er minder druk uit bijv de stoompiijp komt en ook na 'n espresso komt er weinig water uit de uitloop en hoor je niet de gebruikelijke 'zzwoessszj'.
Heeft iemand een idee hoe dit probleem kan zijn ontstaan, en minstens zo belangrijk hoe dit kan worden verholpen?
Ciao!
Frans